SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nazwa Warner Bros. Discovery przy logotypach wybranych kanałów grupy

Po połączeniu WarnerMedia z Discovery wybrane kanały tematyczne nowej grupy we Włoszech umieściły obok logotypów nazwę Warner Bros. Discovery. Do analogicznych zmian nie doszło na razie na innych rynkach, w tym polskim czy amerykańskim.

We Włoszech nazwa Warner Bros. Discovery widnieje przez cały czas obok m.in. logotypów Food Network (kanał kulinarny, znany także w Polsce), Nove (stacja o profilu ogólnym), Frisbee i K2 (kanały dziecięce), Real Time (programy o stylu życia) oraz Giallo (programy i seriale kryminalne). Wszystkie wspomniane kanały są oferowane bezpłatnie w naziemnej telewizji cyfrowej we Włoszech. Ich emisja satelitarna jest prowadzona z pojemności wynajętej kilka miesięcy temu przez TVN Grupę Discovery. Wcześniej logotypom wspomnianych stacji towarzyszyło logo samego Discovery.

Czy na innych rynkach dojdzie do podobnych zmian?

W Italii nazwa Warner Bros. Discovery nie pojawiła się obok logotypów najbardziej popularnych kanałów tematycznych, czyli m.in. Discovery Channel i Eurosport 1.  „Śladów” fuzji nie widać też na innych kanałach połączonych koncernów na całym świecie, a więc m.in. w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech czy krajach nordyckich.

Wśród nadawców kanałów tematycznych na najbardziej rozwiniętych rynkach panuje raczej moda na redukcję logotypów, a nie umieszczanie długich nazw, które mogą przeszkadzać w odbiorze treści. W Stanach Zjednoczonych kanały filmowe typu HBO, Starz, Showtime są nadawane bez żadnego logo. Podobnie Canal+ we Francji.  W dobie cyfrowej telewizji widzowie wiedzą, jaki kanał oglądają dzięki EPG. Inną specyfikę mają bezpłatne naziemne kanały we Włoszech. Prawdopodobnie nadawca chce podkreślić, że są częścią dużego globalnego koncernu, aby wyróżniły się na tle konkurencyjnych stacji RAI czy Mediasetu.

Przed fuzją WarnerMedia z Discovery koncern używał w Polsce nazwy TVN Grupa Discovery. Przejęcie TVN przez Scripps, a później Discovery nie doprowadziło do zmian w logotypach poszczególnych stacji. Obecnie firma używa z powrotem nazwy Grupa TVN. Nie opublikowała jeszcze nowego logotypu, który nawiązywałby do połączenia koncernów. Nie zdradza też czy są planowane jakiekolwiek korekty w logotypach poszczególnych stacji.

Fuzja WarnerMedia z Discovery

W kwietniu br. koncerny Discovery, Inc. oraz AT&T Inc. ogłosiły finalizację transakcji, w wyniku której doszło do połączenia WarnerMedia i Discovery. Efektem fuzji jest powstanie wiodącego podmiotu pod nazwą Warner Bros. Discovery. Kieruje nim David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery. Łącznie akcjonariusze AT&T otrzymali 71 proc. akcji połączonego podmiotu. Pozostała część udziałów nowej spółki należy do dotychczasowych akcjonariuszy Discovery.

Kilka tygodni później Katarzyna Kieli objęła stanowisko prezesa oraz dyrektora zarządzającego Warner Bros. Discovery w Polsce oraz dyrektora zarządzającego TVN. Fuzja dwóch koncernów pozwoli im skuteczniej rywalizować na rynku serwisów streamingowych z m.in. Netfliksem czy Disney+. Planowana jest integracja HBO Max z Discovery+.  

Dołącz do dyskusji: Nazwa Warner Bros. Discovery przy logotypach wybranych kanałów grupy

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Na TVN24 coraz więcej materiałów CNN. Czy to zapowiedź jakichś zmian? Np. nazwy? I czy o oznacza jakieś kolejne cięcia w redakcji TVN24? Albo czy jakieś materiały TVN24 trafiają na antenę CNN.
odpowiedź
User
Trix
Zaśmiecanie ekranu. Miejmy nadzieję, że to przejściowa moda.
odpowiedź
User
Olo
Te włoskie kanały miały wcześniej takiej samej wielkości dopisek "Discovery"
odpowiedź