TV reklama w 2011: TVN i Polsat w górę, TVP w dół (TOP10)
W ub.r polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 2,25 proc. mniej niż rok wcześniej. O kilka procent wzrosły wpływy reklamowe TVN i Polsatu, za to spadły w przypadku TVP 1 i TVP 2.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych były w ub.r. o 2,25 proc. niższe niż rok wcześniej bez uwzględniania autopromocji, a o 2,11 proc. niższe - z autopromocją. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 13,3 proc.
>>> Reklama radiowa 25 proc. w górę. Trójka, Jedynka i RMF FM liderami wzrostu
Liderujące na rynku reklamy telewizyjnej TVN i Polsat zanotowały wyższe wpływy reklamowe niż w 2010 roku - odpowiednio o 5,2 i 6,4 proc. Jeszcze większe wzrosty tych przychodów osiągnęły TV 4 - 17,3 proc., oraz Discovery Channel - 10,9 proc.
Z drugiej strony TVP 1 zarobiła z reklam o 10,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a TVP 2 - 5,5 proc. mniej. W przypadku AXN spadek wpływów reklamowych wyniósł 15,4 proc., a w przypadku MTV - 15,3 proc. Natomiast zdecydowanie najbardziej zmniejszyły się przychody z reklam TV Puls - o 69,5 proc., oraz 4fun.tv - aż o 81,4 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
2011 | 2010 | |
TVN | 3 256 974 001 zł | 3 096 745 883 zł |
Polsat | 3 059 580 541 zł | 2 873 959 140 zł |
TVP 1 | 2 067 286 006 zł | 2 306 227 726 zł |
TVP 2 | 1 460 040 808 zł | 1 545 187 118 zł |
VIVA Polska | 514 983 230 zł | 577 212 615 zł |
AXN | 382 688 758 zł | 452 291 108 zł |
TVN 24 | 323 662 792 zł | 318 620 955 zł |
TV 4 | 303 116 230 zł | 258 345 107 zł |
Discovery Channel | 300 852 420 zł | 271 302 100 zł |
MTV | 231 664 035 zł | 273 491 225 zł |
TV Puls | 175 026 269 zł | 573 668 102 zł |
4fun.tv | 61 640 998 zł | 330 847 465 zł |
monitorowane stacje razem | 14 546 233 381 zł | 14 880 878 798 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 14 697 140 021 zł | 15 014 095 319 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 150 906 640 zł | 133 216 521 zł |
Dołącz do dyskusji: TV reklama w 2011: TVN i Polsat w górę, TVP w dół (TOP10)