Trudne chwile dla reklamy telewizyjnej
Bieżący i przyszły rok będzie trudny dla telewizji jako medium reklamowego.
Według firmy badawczej Screen Digest, tegoroczny wzrost wydatków na telewizyjną reklamę będzie niższy od wzrostu gospodarczego i wyniesie tylko 1,9 procenta w Europie oraz 1,5 procenta w USA - informuje serwis Marketing Charts.
Z drugiej strony reklama telewizyjna zyska dzięki kluczowym tegorocznym wydarzeniom, jakimi będą igrzyska olimpijskie, Pikarskie Mistrzostwa Europy i wybory prezydenckie w USA. Zneutralizują one skutki spowolnienia gospodarczego, ale efekt ten będzie tymczasowy. Szczególnie będzie to widoczne w USA, gdzie już w 2009 roku dochody z telewizyjnej reklamy zanotują 2-procentowy spadek.
W szerszej perspektywie, Screen Digest szacuje, że wzrost dochodów na całym rynku reklamy w latach 2008 - 2012 wyniesie 3,6 procenta w Europie i 3,7 procenta w USA. Dużo wyższy wzrost zostanie zanotowany w latach 2011 - 2012 (5 procent w Europie, 6 procent w USA), głównie dzięki podniesieniu się gospodarki po bieżącym i przyszłym roku.
Według Screen Digest, większość wzrostu na rynku reklamy zostanie uzyskana także dzięki internetowi, w przypadku którego dochody będą do 2012 roku rosły rocznie średnio o 17 procent.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Trudne chwile dla reklamy telewizyjnej