SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sakiewicz zapowiada integrację Albicli z portalami środowisk „Gazety Polskiej”. „Ruch większy od 10 do 100 razy”

Szykuje się nowe otwarcie dla portalu Albicla - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”. Chodzi o integrację społecznościowego serwisu z portalami, tworzonymi przez środowisko „Gazety Polskiej”.

Jak pisaliśmy w tym tygodniu, po 20 miesiącach funkcjonowania Albicla ma wciąż niewiele ponad 81 tys. użytkowników, w dużej mierze rekrutujących się ze środowisk skupionych wokół „Gazety Polskiej”. Aktywne na Albicli są zatem i Kluby Gazety Polskiej i „Gazeta Polska Codziennie” (plus jej dodatki i mutacje regionalne), Puszcza TV czy Niezależna.pl. Jednak próżno szukać tam ogólnopolskich mediów (publicznych czy prywatnych), opiniotwórczych dziennikarzy czy polityków, wymieniających się poglądami.

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, naczelny „Gazety Polskiej”, „Gazety Polskiej Codziennie” i TV Republika, zapowiada jednak zwrot akcji: - Wkrótce ten serwis zostanie zintegrowany z naszymi portalami, co powinno zwiększyć ruch od 10 do nawet 100 razy – zapewnia.

Kiedy ta integracja miałaby się dokonać i jakie konkretnie portale wezmą w niej udział – tego Sakiewicz nie wyjaśnia. Domyślać się jednak można, że chodzi m.in. o serwisy „Gazety Polskiej”, „Gazety Polskiej Codziennie”, Niezależna.pl i – co mogłoby dać realną siłę – także o serwisy internetowe „Klubów Gazety Polskiej”.

Albicla bez siły Facebooka czy Twittera

Czy integracja da nowe życie Albicli? Eksperci są sceptyczni. W tej chwili – jak wskazują – Albicla zupełnie nie liczy się na rynku portali społecznościowych.

Zdaniem Pawła Nowackiego nie jest ona także „żadnym istotnym głosem w debacie publicznej”. - Jeśli idzie o rynek mediów społecznościowych, liczą się tylko media ogólnoświatowe, coś co językowo jest zamknięte i ograniczone do jednego kraju, musi mieć odpowiednią skalę - ocenia Nowacki.

- Pomysł na stworzenia „własnego" medium społecznościowego, niezależnego od największych graczy na rynku nie jest niczym nowym, ale wcześniejsze przykłady jasno pokazują, że jest to działanie niemożliwe do realizacji bez ogromnego zaplecza finansowego i kanałów komunikacji – mówi z kolei medioznawca Maciej Myśliwiec.

Albicla od startu z kłopotami

Albicla ruszyła 20 stycznia 2021 roku– serwis społecznościowy, który w założeniu miał być konserwatywną alternatywą dla globalnych platform, nie ograniczającą wolności słowa. Start firmowanego przez Tomasza Sakiewicza serwisu miał miejsce tuż po tym, jak Facebook i Twitter zablokowały profile ówczesnego prezydenta USA Donalda Trumpa. Jednak już Wkrótce po starcie Albicli pojawiły się problemy: informacje, że doszło do wycieku danych użytkowników, ale Sakiewicz uspokajał, że nic takiego się nie stało. Jednak sama Albicla zachęcała wtedy do zmiany hasła.

Słowo Niezależne – wydawca serwisu - w rocznym sprawozdaniu podało, że uruchomienie Albicli „wiązało się ze zorganizowaniem zaplecza informatyczno-administracyjnego i poniesieniem kosztów wykorzystanych w ramach zawiązanej w 2020 rezerwy”. Utworzona w 2020 roku rezerwa spółki w kwocie 500 tys. zł na koszty i ryzyka zmniejszyła się w ub.r. do 2,2 tys. zł. Wynika z tego, że rozruch serwisu pochłonął niemal pół miliona złotych. 

Według danych Mediapanelu największym zainteresowaniem serwis cieszył się na początku działalności, w styczniu 2021 roku. Odwiedziło go wtedy niemal 346,7 tys. użytkowników (przełożyło się to na 1,19 proc. zasięgu). Potem liczba ta z miesiąca na miesiąc malała, by w grudniu ub.r. osiągnąć 28,5 tys. (0,1 proc. zasięgu).

 

Dołącz do dyskusji: Sakiewicz zapowiada integrację Albicli z portalami środowisk „Gazety Polskiej”. „Ruch większy od 10 do 100 razy”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maslana
Tłusty kot prezesa yarozbawa
0 0
odpowiedź
User
Rybnik
Sakowicz się nie zna, sorry. Ruch nie jest najważniejszy. Najważniejsza jest atrakcyjność platformy, bycie jakąś, inną. Albicla tego nie ma, jest kopią, i to nieudolnie wykonaną
0 0
odpowiedź
User
Gość
Trzeba coś robić, aby kasa wpadła. Po wyborach to niewiadomo jaka sytuacja polityczna będzie.
0 0
odpowiedź