SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tomasz Kot jako Zbigniew Religa w kampanii promujące dawstwo narządów do transplantacji (wideo)

W najbliższą sobotę rozpocznie się społeczna kampania promująca zgodę na donację narządów po śmierci do przeszczepów. Akcja, przygotowana przez agencję K2, jest oparta na ujęciach z filmu „Bogowie”, w którym Tomasz Kot wcielił się w Zbigniewa Religę.

Kampania ma na celu zwiększenie świadomości, że można wyrazić zgodę na przekazanie swoich narządów po śmierci na cele transplantacyjne. Według sondażu zrealizowanego przez Kantar Polska w ramach budżetu partycypacyjnego Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii tylko 17 proc. Polaków rozmawiało z bliskimi o takiej możliwości, 7 proc. jest temu zdecydowanie przeciwne, a 14 proc. wyraża umiarkowany sprzeciw.

Z drugiej strony 90 proc. rodzin po rozmowie z koordynatorem udziela autoryzacji na pobranie narządów ich zmarłych bliskich. 55 proc. jako motywację podaje chęć uratowania życia innych osób.

Pomysłodawcą kampanii jest Marek Biskup, założyciel agencji badawczej Kantar Polska. - To dla mnie bardzo osobista kampania. Półtora roku temu w wyniku błędu lekarskiego straciłem płuca. W trybie nagłym transplantolodzy z Zabrza uratowali mi życie, wykonując innowacyjny, ryzykowny zabieg przeszczepu płuc. Dowiedziałem się wtedy, że głównym powodem niskiej liczby przeszczepianych organów w Polsce jest brak zgody rodzin na pobranie narządów - opisuje.

 

Akcja jest oparta na ujęciach z filmu „Bogowie” z Tomaszem Kotem w roli wybitnego chirurga Zbigniewa Religę, który w listopadzie 1985 roku przeprowadził pierwszy w Polsce udany zabieg przeszczepienia serca. Ujęcia udostępniła firma Watchout Studio, producent „Bogów”.

Kreację kampanii przygotowała agencja K2. - 26 października obchodziliśmy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji, którego gospodarzem w tym roku jest Polska. Dlatego chcielibyśmy zachęcić wszystkich, by zdeklarowali się jako potencjalni dawcy oraz poinformowali bliskich o swojej decyzji. Taka decyzja powzięta dziś, może uratować nawet siedem żyć jutro - podkreśla Filip Szperl, dyrektor kreatywny K2.

Akcję wsparły Grupa RMF, Eurozet, Eska, Agora, kilkadziesiąt stacji regionalnych oraz internetowe Radio Nowy Świat. 31 października i 1 listopada będą w tych stacjach emitowane spoty, a spot wideo będzie można oglądać w internecie.

Dołącz do dyskusji: Tomasz Kot jako Zbigniew Religa w kampanii promujące dawstwo narządów do transplantacji (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
designer
Bardzo dobry pomysł! Brawa dla pomysłodawców
odpowiedź
User
Biorca
5 miesięcy od przeszczepu serca jestem.
odpowiedź
User
SeobroYP
Полноценное продвижение сайтов в ТОП 10 по Москве и России от [url=https://seo-bro.ru/]https://seo-bro.ru/[/url] (https://seo-bro.ru/) - Услуги по раскрутке сайтов в Яндекс, Google от частного SEO специалиста с кейсами!


[url=https://seo-bro.ru/]Продвинуть сайт цена[/url] по низким ценам!
odpowiedź