Tomasz Fedyna nowym prezesem Wonga Polska
Rada nadzorcza firmy windykacyjnej Wonga powołała Tomasza Fedynę, dotychczasowego członka zarządu do spraw finansowych, na prezesa zarządu spółki. Stanowisko było nieobsadzone od stycznia, kiedy z firmy odszedł Marcin Borowiecki.
Tomasz Fedyna związany jest z Wonga Polska od początku istnienia spółki w Polsce, czyli od 2012 r. Wcześniej był dyrektorem dyrektora finansowym pionu bankowości komercyjnej Banku BPH. Swoje 19-letnie doświadczenie w branży finansowej gromadził, pracując w Polbank Dystrybucja, Finamo i Generali. Jest absolwentem Wydziału Ekonomii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, studiował także na Uniwersytecie Wileńskim.
- Znajdujemy się w przełomowym momencie dla spółki. W maju 2019 r. Wonga Polska stała się częścią Grupy KRUK. To dla nas nowe możliwości rozwoju, dostępu do finansowania i dotarcia do klientów zainteresowanych pożyczkami na wyższe kwoty. Chcemy konsekwentnie realizować strategię poszerzania oferty produktów ratalnych i długookresowych. Na początku czerwca wystartowaliśmy z nową kampanią, która promuje pożyczkę ratalną z nowymi benefitami dla klientów, jak na przykład wakacje kredytowe - mówi Tomasz Fedyna, prezes zarządu Wonga Polska.
Na nową kadencję w zarządzie Wonga Polska zostali ponownie powołani Sylwia Drejer-Cichucka (nadzoruje produkt, marketing i rozwój biznesu) i Łukasz Kamiński (odpowiada za ryzyko, prognozy rynkowe, przeciwdziałanie wyłudzeniom).
Sylwia Drejer-Cichucka związana jest z firmą od 2012 r.. Zanim dołączyła do zespołu, pracowała w Polkomtel, Finamo i Expanderze. Ukończyła zarządzanie na Uniwersytecie Gdańskim oraz Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.
Łukasz Kamiński jest związany z Wonga od 2015 r. Wcześniej przez 14 lat pracował w CitiHandlowym, m. in. jako szef ryzyka Pionu Bankowości Detalicznej oraz szef Pionu Zarządzania Produktami Kredytowymi. Ukończył finanse i bankowość na SGH w Warszawie. Były członek rady nadzorczej Biura Informacji Kredytowej.
Wongę kupił Kruk
Według sprawozdań w KRS w 2017 roku. Wonga.pl przy 108,61 mln zł wpływów sprzedażowych osiągnęła 42,39 mln zł zysku ze sprzedaży i 5,9 mln zł zysku netto. Wcześniej notowała straty netto: w 2016 roku miała 81,49 mln zł wpływów i 5,61 mln zł straty, a w 2015 roku - 53,48 mln zł przychodów i 14,61 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Fedyna nowym prezesem Wonga Polska