„The Wall Street Journal” dopasowuje paywall do każdego użytkownika
Dziennik „The Wall Street Journal” korzysta z systemu śledzącego zwyczaje użytkowników internetowego serwisu gazety. Na podstawie 60 różnych wskaźników każdemu z odbiorców indywidualnie przyznawany jest limit darmowych treści oraz oferta subskrypcji.
Rozwiązaniu tworzonemu przez „The Wall Street Journal” przyjrzał się serwis NiemanLab podkreślając, że w przeszłości dziennik testował różne sposoby nakłonienia użytkowników do opłacania subskrypcji za dostęp do treści w internecie. Amerykański tytuł był też jednym z pierwszych, który w internetowym wydaniu wprowadził paywall.
Zbudowany przez „WSJ” system wnikliwie analizuje 60 różnych wskaźników dotyczących zachowań użytkowników odwiedzających cyfrowe wydanie gazety.
Gromadzone informacje dotyczą m.in. liczby odwiedzin użytkownika na stronie w konkretnym okresie, rodzaj treści budzących jego największe zainteresowanie, lokalizacja, a także system operacyjny oraz rodzaj urządzenia wykorzystywanego przez odbiorcę.
Na podstawie zebranych danych system „WSJ” przyznaje punkty i dostosowuje do konkretnego użytkownika dostęp do treści w serwisie. Jak wyjaśniają w rozmowie z NiemanLab przedstawiciele dziennika niższa liczba punktów oznacza użytkownika mniej skłonnego do wykupienia abonamentu. Odbiorcy tego typu otrzymują zwykle dłuższy okres w którym mogą za darmo przeglądać treści w serwisie. Taka polityka ma ich przywiązać do tytułu i zwiększyć szanse na wykup subskrypcji w przyszłości.
Natomiast użytkownicy wykazujący większe zainteresowanie i zaangażowanie w materiały zamieszczane przez „WSJ” mogą szybciej spotkać się z ograniczeniem do treści za darmo i propozycją wykupienia abonamentu. Redakcja stosuje także dodatkowe zachęty dla odbiorców, np. na szerszy dostęp do materiałów premium mogą liczyć ci czytelnicy, którzy na prośbę wydawcy zechcą podać swój adres mailowy.
Niezależnie od okresu w którym użytkownicy „WSJ” mają otwarty dostęp do treści cena subskrypcji jest identyczna dla wszystkich czytelników i wynosi 222 dol. rocznie oraz 49 dol. za 12 miesięcy w promocji dla studentów.
Według danych z lutego br. liczba subskrybentów serwisu „WSJ” wynosi ponad 1,38 mln, podczas gdy rok wcześniej dziennik miał 1,08 mln płatnych użytkowników.
Dołącz do dyskusji: „The Wall Street Journal” dopasowuje paywall do każdego użytkownika