Telewizja Polska nie przedłuży kontraktu z Tymex Boxing Promotions
Dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski zapowiedział, że publiczny nadawca nie przedłuży umowy z grupą Tymex Boxing Promotions. Wiosną br. Wirtualna Polska opisała stojący za nią Mateusz Grabowski miał postawionych kilkanaście zarzutów i ponad rok spędził w areszcie.
- Nie będzie przedłużenia umowy - stwierdził Marek Szkolnikowski na Twitterze, zapytany o kontrakt Telewizji Polskiej z Tymex Boxing Promotions.
W połowie 2020 roku publiczny nadawca zawarł umowę z Tymex Boxing Promotions i kontrolowaną przez Mateusza Borka spółką MB Promotions. Zapowiedziano, że TVP przez trzy lata pokaże minimum 18 gal bokserskich zorganizowanych przez obie firmy.
Nie będzie przedłużenia umowy.
— Marek Szkolnikowski (@mszkolnikowski) November 3, 2022
Wiosną br. Szymon Jadczak w Wirtualnej Polsce opisał przestępczą przeszłość Mateusza Grabowskiego, założyciela Tymex Boxing Promotions. W tekście podano że na postawie m.in. zeznań świadka koronnego Alberta W. w 2010 roku Grabowski usłyszał 11 zarzutów: dotyczących kradzieży z włamaniem, handlu narkotykami, oszustw, handlu bronią, pomocy przy kradzieży, paserstwa oraz pomocy przy porwaniu człowieka i ponad rok spędził w areszcie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast w październiku 2015 roku Grabowski został skazany na 2,5 roku więzienia za trzy przestępstwa, w tym za pomoc w porwaniu biznesmena z Pomorza. Uniewinniono go od zarzutu handlu narkotykami.
Zaraz po publikacji artykułu Mariusz Grabowski w oświadczeniu ogłosił zawieszenie swojego udziału w Tymex Boxing Promotions do czasu „wyjaśnienia aktualnej sytuacji”. Zaznaczył, że rozważa kroki prawne dotyczące tekstu.
W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.
W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska nie przedłuży kontraktu z Tymex Boxing Promotions