Telenowelę “Galeria” śledzi 3,2 mln widzów
Po pięciu odcinkach oglądalność nowej telenoweli TVP1 “Galeria” wyniosła 3,16 mln widzów. Serial dał Jedynce pozycję lidera rynku telewizyjnego, chociaż miał nieco mniej widzów niż w ostatnim tygodniu ”Plebania”.
TVP1 “Galerię” emituje w dni powszednie o 17.30 począwszy od 30 stycznia br. Pięć pierwszych epizodów serialu zapewniło publicznej stacji 23,87 proc. udziału w grupie 4+ i 17,33 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W paśmie nadawania serialu Jedynka jest liderem w grupie wszystkich widzów. Drugie miejsce zajmuje w tym czasie Polsat, nadający serial “Dlaczego ja?”, który osiąga 22,55 proc. udziału. Trzeci jest TVN (“Sędzia Anna Maria Wesołowska”, “Sąd rodzinny”; 18,08 proc.), a czwarte miejsce zajmuje TVP 2 (głównie “Jeden z dziesięciu”; 10,08 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVP 1 zajmuje pozycję wicelidera za Polsatem.
W ostatnim tygodniu emisji (23-27 stycznia br.) nadawana w paśmie “Galerii” telenowela “Plebania” miała nieco większą widownię niż nowy serial - śledziło ją bowiem 3,22 mln osób przy udziale na pozomie 24,25 proc. w grupie 4+, ale udział w 16-49 był niższy od udziału "Galerii" i wynosił 14,73 proc. Z kolei w analogicznym okresie ub.r. względem pierwszego tygodnia nadawania “Galerii” “Plebanię” śledziło 3,73 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 28,83 proc. i 20,39 proc.
>>> “Galeria” - nowy serial TVP 1 (fotogaleria)
Z danych telemetrycznych wynika, że nową telenowelę Jedynki oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 50. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
“Galeria” to serial opowiadający o ludziach, których losy splatają się w centrum handlowym, bohaterami są jej pracownicy, właściciel oraz ich rodziny i przyjaciele. Główną postacią jest Karolina (w tej roli Magdalena Turczeniewicz), która po powrocie z Włoch trafi do galerii, bo chce otworzyć sklep z autorską biżuterią (więcej na ten temat). Producentem serialu opartego na włoskim formacie jest ATM Grupa. TVP 1 promuje serial tylko za pomocą autopromocji.
Widownia “Galerii” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
30-01-2012 | 3 563 689 | 26,67% | 19,24% |
31-01-2012 | 3 285 114 | 24,80% | 18,15% |
01-02-2012 | 3 174 272 | 24,33% | 17,51% |
02-02-2012 | 3 063 449 | 23,09% | 16,94% |
03-02-2012 | 2 697 059 | 20,38% | 14,77% |
Średnia | 3 158 498 | 23,87% | 17,33% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 – Galeria | 3 158 498 | 23,87% | 17,33% |
Polsat | 2 983 117 | 22,55% | 27,05% |
TVN | 2 392 643 | 18,08% | 16,04% |
TVP 2 | 1 333 314 | 10,08% | 9,11% |
Profil widowni “Galerii”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 37,00% | 77 |
Kobiety | 63,00% | 121 | |
Wiek | 4-9 | 1,65% | 28 |
10-15 | 2,00% | 30 | |
16 - 19 | 2,00% | 37 | |
20 - 24 | 2,75% | 36 | |
25 - 29 | 3,39% | 38 | |
30 - 34 | 2,35% | 28 | |
35 - 39 | 4,67% | 63 | |
40 - 44 | 4,93% | 76 | |
45 - 49 | 6,23% | 93 | |
50 - 54 | 9,31% | 116 | |
55 - 59 | 11,88% | 152 | |
60 | 48,84% | 237 | |
Wlk. miasta | Wieś | 44,74% | 114 |
< 50 tys. | 23,75% | 101 | |
50-100 tys. | 9,03% | 109 | |
100-200 tys. | 5,72% | 75 | |
> 200 tys. | 16,76% | 79 | |
Zawód | Top management | 6,52% | 66 |
Pracownicy średniego szczebla | 11,37% | 73 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 14,11% | 75 | |
Emeryci | 56,01% | 222 | |
Inni | 11,99% | 39 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,62% | 123 |
Średnie | 34,51% | 106 | |
Wyższe | 12,22% | 84 | |
Inne | 3,65% | 29 |
Dołącz do dyskusji: Telenowelę “Galeria” śledzi 3,2 mln widzów