„Tele Świat” na czele dwutygodników telewizyjnych. „Tele Max” i „Super TV” z wyższą sprzedażą
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały za to „Tele Max” i „Super TV”, które rok wcześniej były tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2014 roku wyniosła 330 572 egz. Była ona o 10,03 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 183 545 egz., po spadku o 3,43 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 157 209 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 155 047 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w listopadzie ub.r. wynoszącym 141 027 egz. W listopadzie 2013 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 137 639 egz.
„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w listopadzie 2014 roku na poziomie 52 771 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 11,80 proc.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | |
Tele Świat | 479 728 | 330 572 | 330 572 | 527 948 | 367 410 | |
TV14 | 267 400 | 183 545 | 183 545 | 281 890 | 190 055 | |
Tele Max | 232 406 | 157 209 | 157 209 | 226 950* | 155 047* | |
Super TV | 216 929 | 141 027 | 141 027 | 211 721* | 137 639* | |
Ekran TV | 96 084 | 52 771 | 52 771 | 104055* | 59 831 | |
* tytuł ukazywał się jako tygodnik |
W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu zyskał „Ekran TV” - było to 7,86 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | listopad | październik | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 479 728 | 330 572 | 330 572 | 482 360 | 325 328 | 325 328 |
TV14 | 267 400 | 183 545 | 183 545 | 277 478 | 178 833 | 178 833 |
Tele Max | 232 406 | 157 209 | 157 209 | 232 467 | 157 011 | 157 011 |
Super TV | 216 929 | 141 027 | 141 027 | 222 405 | 140 043 | 140 043 |
Ekran TV | 96 084 | 52 771 | 52 771 | 94 860 | 48 924 | 48 924 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele dwutygodników telewizyjnych. „Tele Max” i „Super TV” z wyższą sprzedażą