#TATAWDOMU nową kampanią Onetu
Onet rusza z nową kampanią #TataWdomu, której celem jest zachęcenie ojców do korzystania z urlopów rodzicielskich. Partnerami projektu są UN Global Compact oraz FundacjaShare The Care. #TataWdomu jest kontynuacją działań związanych z wyrównywaniem szans kobiet w Polsce.
W Polsce wciąż dominują stereotypy związane z urlopem tacierzyńskim, a liczni mężczyźni odczuwają obawy związane z reakcjami ze strony pracodawców, kolegów oraz rodziny. W odpowiedzi na to, powstała kampania, w ramach której znani ambasadorzy- ojcowie zachęcają do zmiany dotychczasowych wzorców, a także podkreślają znaczenie roli ojca. Ambasadorami akcji zostali: Wiktor Zborowski, Tomasz Sekielski, Krzysztof Zalewski, Radosław Pazura, Przemysław Saleta, Damian Michałowski oraz Krzysztof „Jankes” Jankowski. Kampania powstała w odpowiedzi na wdrożoną w kwietniu dyrektywę work-life balance przyznającą ojcom m.in. indywidualne prawo do 9 tygodni nietransferowanego urlopu rodzicielskiego.
„Równość płci jest jednym z trzech kluczowych filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Zaczęliśmy od akcji #NieCzekam107lat, jej kolejną odsłoną była #BazaEkspertek, niezwykle ważny dla nas - mediów - projekt. W ramach tego obszaru, w tym roku postanowiliśmy skupić się na równości rodzicielskiej. Nowe rozwiązania dotyczące urlopów rodzicielskich, mogą wpłynąć na przejęcie przez mężczyzn części obowiązków domowych, a to przełoży się na szanse samorealizacji kobiet i wzrost poczucia ich własnej wartości” – mówi Karolina Nowak-Luśtyk, sustainability marketing manager w Ringier Axel Springer Polska.
Firma od kilku lat podejmuje inicjatywy mające na celu promowanie równych szans kobiet i mężczyzn. W styczniu magazyn Forbes Women przeprowadził ranking firm wspierający równość rodzicielską „Firma przyjazna tacie na etacie”. Zebrano w nim najlepsze praktyki stosowane przez pracodawców dbających o równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. W dalszej perspektywie chcąc pomóc biznesowi zainspirować się i ułatwić wprowadzanie zmian, wydany zostanie e-booka, który podpowiada, jakie kroki należy podjąć, aby stać się liderem w tym obszarze. Korzyści z urlopów rodzicielskich są wielowymiarowe przynoszą korzyści nie tylko dzieciom, ale również ojcom, matkom i właśnie pracodawcom.
„Ze wsparciem inicjatywy UN Global Compact i fundacji Share The Care chcemy pokazać, że tata w domu to zmiana nie tylko dla dziecka, ale dla całej rodziny. Ogromna szansa na zmianę rynku pracy, ale również podniesienia kompetencji pracowników. To zmiana społeczna, która w perspektywie lat odświeży nie tylko domowe relacje, ale również wpłynie na biznes, politykę i ekonomię” – mówi Dominika Olszyna, redaktorka naczelna Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin.
„Po ustawodawcy, pracodawcy są drugim najważniejszym ogniwem tej bardzo potrzebnej i ważnej zmiany. Z badań naszej fundacji wynika, że ojców przed korzystaniem z urlopu powstrzymuje obawa przed utratą pracy czy obawa, że coś ominie ich w pracy (podwyżka, awans). Pracodawcy powinni mieć świadomość korzyści, jakie sami odnoszą kiedy ojcowie, ich pracownicy, korzystają z urlopów rodzicielskich. Powinni odważnie informować o prawach ojców oraz obalać stereotypy dotyczące ról płciowych w rodzinie, zgodnie z którymi ojciec jest żywicielem rodziny, a kobieta zajmuje się dziećmi i domem. Tego oczekują od pracodawców zarówno mężczyźni, jak i kobiety” – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care.
„Kampania »#TATAWDOMU« to kolejny projekt społeczny, przy którym współpracujemy razem z Onetem. Tym razem jest to współpraca wyjątkowa, bo równość rodzicielska, która jest nierozerwalnie związana z równością szans i płci na rynku pracy jest jednym z kluczowych obszarów, na których skupiamy nasze biznesowe i pozabiznesowe działania w Papaya. To też temat, ważny dla wielu osób twórczych i całej branży kreatywnej, w której pracujemy na co dzień. Tym bardziej cieszymy się, że możemy być częścią tej akcji” – mówi Kacper Sawicki, CEO PapayaFilms.
Promocja akcji#TataWDomu jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych, w radiu oraz kinach, a także w mediach społecznościowych własnych i zewnętrznych. Za koncepcję kreatywną całej kampanii odpowiada agencja Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska, za współpracę z influencerami - agencja 2koma7, produkcja spotów video została zrealizowana przez PapayaFilms.
Według wyników badania Mediapanel stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) w marcu br. odwiedziło 9,08 mln użytkowników, czyli 30,6 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na niej średnio 51 minut i 45 sekund.
Dołącz do dyskusji: #TATAWDOMU nową kampanią Onetu