T-Mobile sponsorem piłkarskich reprezentacji Polski
Operator telekomunikacyjny T-Mobile Polska został oficjalnym sponsorem kilku reprezentacji Polski w piłce nożnej, na czele z główną drużyną mężczyzn, oraz partnerem należącego do PZPN-u serwisu „Łączy nas piłka”. Umowa będzie obowiązywała do końca 2022 roku.
W ramach współpracy T‑Mobile Polska będzie mógł posługiwać się tytułem sponsora kilku drużyn narodowych w piłce nożnej: głównej reprezentacji mężczyzn, drużyny U-21 oraz reprezentacji młodzieżowych i kobiecych.
Logo firmy od pierwszego meczu reprezentacji Polski w br. będzie widoczne na bandach reklamowych na stadionach, a także na ściankach konferencyjnych, ekranach, autobusie reprezentacji, zaproszeniach, biletach i plakatach, a także w serwisach PZPN i Łączy Nas Piłka.
T-Mobile w ramach sponsoringu planuje wprowadzenie specjalnych promocji i nowych ofert dla swoich klientów. Nie podano wartości kontraktu z PZPN-em.
- Polski Związek Piłki Nożnej od lat dba o rozwój tej dyscypliny, szkolenie trenerów, sędziów, a przede wszystkim tysięcy młodych piłkarzy i piłkarek. Poprzez podpisanie umowy sponsorskiej, chcemy wesprzeć ich w tych działaniach. W T‑Mobile stale łączmy ludzi i dostarczamy im emocji, dlatego z przyjemnością zostaliśmy sponsorem drużyny narodowej. Nawet jeżeli obecnie nie możemy uczestniczyć w wielkich wydarzeniach sportowych, wciąż możemy doświadczać radości z futbolu. Dopóki piłka w grze, jesteśmy jedną drużyną, dlatego chcemy wspierać kadrę, zarówno w pięknych, jak i nie najłatwiejszych chwilach - uzasadnia Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.
- Wszyscy marzymy o tym, aby piłka powróciła na nasze stadiony, aby znów móc kibicować naszej reprezentacji. Chcemy tych emocji i liczymy, że jak najwcześniej powrócą. Szczególnie, że mamy nowego gracza w drużynie narodowej - spółka T‑Mobile Polska dołączyła do grona oficjalnych sponsorów reprezentacji Polski. Serdecznie raz jeszcze witamy na pokładzie i liczymy, że niedługo zobaczymy się na stadionach - komentuje Zbigniew Boniek, prezes PZPN-u.
Jesteśmy jedną drużyną! ⚽️🤝🇵🇱 T-Mobile podpisało umowę z @pzpn_pl i zostało oficjalnym sponsorem polskich reprezentacji w piłce nożnej! Wspieramy naszych i czekamy na powrót rozgrywek! 🏟 #DopókiPilkaWGrze https://t.co/ZGiWvLeVg3 pic.twitter.com/GJ5taf093F
— T-Mobile Polska (@TMobilePolska) April 28, 2020
To pierwszy po kilku latach przerwy duży projekt sponsoringu sportowego T-Mobile Polska. Firma od połowy 2011 roku (wtedy marka T-Mobile pojawiła się na naszym rynku, zastępując Erę) do połowy 2015 roku była sponsorem tytularnym piłkarskiej Ekstraklasy. - Zdecydowaliśmy się przenieść naszą współpracę z obszaru stricte związanego z budowaniem rozpoznawalności do obszaru bardziej biznesowego - tak telekom tłumaczył zakończenie tej współpracy.
W 2019 r. T-Mobile Polska zanotował spadek przychodów o 1,8 proc. do 6,385 mld zł oraz wzrost zysku EBITDA AL. o 0,9 proc. do 1,645 mld zł. Na koniec roku telekom miał 10,954 mln użytkowników, o 167 tys. więcej niż rok wcześniej.
Na początku 2018 roku PZPN przedłużył o cztery lata umowę ze sponsorem głównym reprezentacji Grupą Lotos oraz kilkoma innymi sponsorami i partnerami (m.in. 99rent, Ustronianką, Oshee i Fakro) . Ponadto w połowie 2018 roku Coca-Cola została sponsorem kilku drużyn narodowych (mężczyzn, kobiet i mężczyzn do lat 21) i partnerem serwisu Łączynaspiłka.pl (kontrakt jest dwuletni).
W 2018 roku PZPN osiągnął wzrost przychodów o 15,3 proc. do 240,62 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 15,3 do 26 mln zł. Wpływy sponsorsko-marketingowe zwiększyły się o 31 proc. do 65,2 mln zł, a z praw telewizyjnych o 39,1 proc. do 44,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile sponsorem piłkarskich reprezentacji Polski