T-Mobile Polska z wyższymi wpływami, EBITDA i ARPU. Mniej abonentów, więcej klientów prepaid
W trzecim kwartale br. przychody T-Mobile Polska zwiększyły się do 1,638 mld zł, a wskaźnik ARPU - do 47 zł. Na koniec tego okresu operator miał 15,696 mln klientów, w tym 9,056 mln korzystających z taryf prepaid i 6,64 mln abonentów.
Przychody całkowite T-Mobile Polska w minionym kwartale wzrosły w skali roku o 1,1 proc., a w skali kwartału o 4,1 proc. Zdecydowaną większość stanowiły wpływy z usług mobilnych, które wyniosły 1,528 mld zł, o 4,4 proc. więcej niż kwartał wcześniej, a o 5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Natomiast pozostałe przychody spółki, głównie z usług stacjonarnych i ICT, osiągnęły wartość 110 mln zł, wobec tylko 12 mln zł rok wcześniej. Operator tłumaczy to wzrostem sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych dla klientów biznesowych o około 73 proc. w porównaniu do wyników uzyskanych przez spółki przed zakończoną w połowie br. integracją T-Mobile Polska i GTS Poland.
W trzecim kwartale br. EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a marża EBITDA - 42,1 proc., po wzroście o 3,6 pkt proc. w skali roku.
- Na wyniki finansowe T-Mobile Polska pozytywny wpływ cały czas wywiera zakończona z sukcesem integracja z GTS Poland. Uzyskane w trzecim kwartale rezultaty stanowią silną podstawę dla zmian, które będą systematycznie wdrażane przez spółkę - komentuje Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.
Sawicki zarządza spółką od czerwca br., a niedługo potem nastąpiły kolejne roszady w jej kierownictwie: na stanowisku dyrektora departamentu komunikacji rynkowej Pawła Szarkowskiego zastąpiła Katarzyna Grzywaczewska, a członkiem zarządu i dyrektorem ds. rynku prywatnego od grudnia będzie Elżbieta Wójcik.
Na koniec września br. T-Mobile Polska miał 15,696 mln klientów, o 32 tys. mniej niż rok wcześniej (to spadek o 0,2 proc.). Przy czym o ile liczba abonentów zmalała w skali roku o 251 tys., o tyle użytkowników ofert prepaid przybyło 219 tys.
- Zmieniamy sposób w jaki się komunikujemy, likwidujemy bariery w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych, jak również transformujemy procesy wewnętrzne. Te wszystkie działania mają nam pomóc w odwróceniu trendów związanych z pozyskiwaniem przez spółkę nowych klientów z rynku - zapowiada Adam Sawicki.
Pod koniec października T-Mobile zmienił standardy obsługi klientów biznesowych i wprowadził nowe usługi dla stałych abonentów oraz zaczął cykl muzycznych reklam z Tomaszem Kotem.
Duże nowości w ofercie operatora pojawiły się wiosną br.: taryfy Jump Family w T-Mobile oraz pakiety Smart w Heyah.
Wskaźnik ARPU (średnie miesięczne wpływy od każdego klienta) dla abonentów wyniósł w minionym kwartale 47 zł, o 4,4 proc. więcej niż kwartał wcześniej, a dla użytkowników usług prepaid - 7 zł, o 16,7 proc. więcej. ARPU dla wszystkich klientów T-Mobile wzrosło w skali kwartału o 4,3 proc., do 24 zł.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z wyższymi wpływami, EBITDA i ARPU. Mniej abonentów, więcej klientów prepaid