SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska z mniejszą liczbą użytkowników, ale wyższymi przychodami

W I kwartale 2016 roku T-Mobile Polska miał w bazie ponad 11,8 miliona kart SIM, co oznacza duży spadek w skali roku. Operator zanotował wyższe przychody, ale zysk EBIDTA okazał się mniejszy niż przed rokiem.

W I kwartale ub.r. w T-Mobile Polska było ponad 15,7 mln kart SIM. Obecny wynik na poziomie 11,8 mln oznacza więc duży spadek, jednak w dużej części jest on spowodowany operacją polegającą na usunięciu z bazy nieaktywnych numerów, którą T-Mobile przeprowadził w grudniu ub.r. Nie zmienia to jednak faktu, że w porównaniu z końcem ub.r. operator miał na koniec I kwartału br. o 235 tys. kart mniej.

W raportowanym okresie T-Mobile Polska zanotował przychody w wysokości ponad 1,64 mld zł, co jest wynikiem lepszym rok do roku, gdy przychody zamknęły się kwotą 1,60 mld zł.

Z kolei wskaźnik EBIDTA (zysk przed opodatkowaniem) to 523,7 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, gdy EBIDTA osiągnęła poziom 544,1 mln zł.

- Pod wieloma względami pierwszy kwartał był dla T-Mobile jednym z lepszych – podkreślił w komunikacie Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. - Rosły przychody całkowite oraz zasięg LTE. W pierwszym kwartale postawiliśmy na promowanie jakości naszej sieci i co za tym idzie mobilnego dostępu do internetu. Nasi klienci usług na kartę otrzymali bezpłatnie 10 GB po doładowaniu, a abonenci promocję, jakiej jeszcze w Polsce nie było - 1 TB i to zupełnie bezpłatnie. Na nowych użytkowników w naszych sklepach czekała oferta Internetu mobilnego z 50-procentowym upustem na abonament. Wyzwaniem dla T-Mobile pozostaje rynek tych konsumentów, którzy przenoszą numery, w tym przypadku zamierzamy poprawić nasz bilans w tym roku.

W całym ub.r. T-Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 3,4 proc., a zysk utrzymał się na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z mniejszą liczbą użytkowników, ale wyższymi przychodami

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zenek
Czekam na koniec umowy i nigdy więcej z t-mobile.
odpowiedź
User
Andrzej
Mieliśmy kilka numerów w Erze - teraz nie mam żadnego, zmiana na różowe była fatalna. Klient stał się czymś do ... . No to nas tam już nie ma.
odpowiedź
User
telefonik
Niemiaszki siedziały już w Erze, ale dopiero przejęcie i stworzenie różowego Twora pogrzebało firmę. Jak wprowadzą prawo o rejestracji pre paidów, to kart aktywnych będzie nie 11 mln a góra 6. Poza tym jakość obsługi i oferta, to jest dopiero masakra....
odpowiedź