T-Mobile Polska ma 12 mln klientów, inflacja pogorszy wyniki
W zeszłym kwartale liczba użytkowników T-Mobile Polska przekroczyła 12 mln, a przychody zwiększyły się o 2,6 proc. - Niestety, obecnie zmagamy się z inflacją i rosnącymi kosztami, które mają zauważalnie negatywny wpływ na nasz biznes i będą stanowić obciążenie także w najbliższej przyszłości - zapowiada Juraj Andras, członek zarządu firmy ds. finansowych.
Wpływy T-Mobile Polska w drugim kwartale br. sięgnęły 1,62 mld zł, wobec 1,58 mld zł rok wcześniej. Zmalały przychody z połączeń między sieciami (bo wiosną br. obniżono stawki MTR), natomiast wzrosły te od klientów indywidualnych i biznesowych.
Operator podkreśla, że coraz większa część jego użytkowników miała wykupioną więcej niż jedną usługę, ponadto częściej niż przed rokiem kupowali smartfony i inne urządzenia z oferty telekomu, także te droższe.
- Kluczowym wyzwaniem w drugim kwartale była konieczność prowadzenia działalności w obliczu wojny. Robiliśmy co w naszej mocy, aby zapewnić potrzebującym osobom nieprzerwaną łączność oraz długoterminowe wsparcie. Mamy również świadomość, że bycie odpowiedzialną społecznie firmą oznacza dążenie do osiągnięcia wyznaczonych celów ESG niezależnie od okoliczności. Dlatego wykonaliśmy kolejny krok na drodze, aby stać się firmą w pełni neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, i podpisaliśmy długoterminowy kontrakt zapewniający nam dostawy zielonej energii - opisuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
Skorygowany zysk EBITDA AL zwiększył się o 2,6 proc. do 465 mln zł.
817 tys. klientów więcej
Na koniec czerwca br. T‑Mobile Polska miał 12,107 mln klientów, o 817 tys. więcej niż przed rokiem. Mocniej zwiększyła się liczba abonentów - z 3,6 do 4,175 mln, natomiast liczba użytkowników oferty prepaidowych wzrosła z 7,688 do 7,932 mln.
Firma podaje, że przybyło jej klientów we wszystkich segmentach - zarówno rok do roku, jak i w porównaniu z pierwszym kwartałem br. Natomiast wskaźnik rezygnacji przez abonentów utrzymał się na poziomie 0,6 proc.
- Zgodnie z naszą strategią eliminujemy niepotrzebne bariery, aby zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia. Wprowadzając konwergentną ofertę Magenta Dom umożliwiamy im dostęp do wszystkich usług, których potrzebują, od jednego dostawcy i w najwyższej jakości. Dzięki naszemu podejściu skoncentrowanemu na klientach oraz innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym stworzyliśmy propozycję, która pozwala im cieszyć się pełnią możliwości każdej z naszych usług, co bardzo doceniają - podkreśla Andreas Maierhofer.
- Cieszymy się, że klienci coraz częściej decydują się na umowę z T-Mobile, a także wybierają większą liczbę usług w naszej firmie. Widzimy że trend ten przekłada się na wzrost przychodów - dodaje Juraj Andras, członek zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych.
40 proc. więcej na prąd
Firma zaznaczyła, że obecnie boryka się z wysoką inflacją kosztową - jej wydatki na energię w zeszłym kwartale było o ok. 40 proc. wyższe niż przed rokiem. Niedawno podpisała umowę vPPA z V-ridium Group gwarantującą dostęp do zielonej energii przez najbliższe 15 lat (zbudowane zostaną dwie farmy wiatrowe i trzy fotowoltaiczne, które będą dostarczać 200 GWh energii elektrycznej rocznie).
- Niestety, obecnie zmagamy się z inflacją i rosnącymi kosztami, które mają zauważalnie negatywny wpływ na nasz biznes i będą stanowić obciążenie także w najbliższej przyszłości. Aby im przeciwdziałać wprowadzamy takie inicjatywy jak kontrakt vPPA gwarantujący zieloną energię w uzgodnionych wcześniej cenach przez najbliższe 15 lat. Ten projekt idealnie pokazuje, że ekologia i biznes idą w parze - komentuje Juraj Andras.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że niedawno T-Mobile Polska i Orange Polska zaczęły w umowach z nowymi i przedłużającymi współpracę klientami stosować klauzule, które od 2023 roku pozwolą ceny o wartość inflacji. Wprowadzenie podobnych zapisów w umowach rozważają inni operatorzy telekomunikacyjni i kablowi.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska ma 12 mln klientów, inflacja pogorszy wyniki