Abonenci T-Mobile mogą rozmawiać w jakości HD Voice+ w połączeniach z Orange
Od końca stycznia br. połączenia głosowe między sieciami T-Mobile a Orange można już wykonywać w jakości HD Voice+. Orange to kolejny już operator, który porozumiał się z magentowym telekomem w kwestii rozmów najwyższej jakości.
T-Mobile w 2011 roku jako pierwszy operator w Polsce wprowadziło kodeki, znane pod nazwą HD Voice, które wkrótce znalazły zastosowanie także u innych operatorów. Technologia ta eliminuje większość utrudnień w komunikacji, jednak prace nad doskonaleniem jakości dźwięku wciąż trwały. W ich wyniku w 2017 operator wprowadził kodek EVS (Enhanced Voice Services), powszechnie znany jako HD Voice+. Rozwiązanie cechuje jeszcze szersze pasmo dźwięku (do 16 kHz), które lepiej odwzorowuje naturalny głos człowieka.
Technologia HD Voice+ jest dostępna dla wszystkich osób korzystających z usług T-Mobile, tj. klientów abonamentowych, ofert na kartę i MIX. Można z niej korzystać w całej sieci, jak również – od września ubiegłego roku – w połączeniach z siecią Play. Teraz do tej listy dołączyły połączenia wykonywane pomiędzy sieciami T-Mobile i Orange.
Aby korzystać z jakości HD Voice+ wystarczy, że telefony działają w technologii VoLTE lub VoWiFi oraz obsługują kodek EVS. W T-Mobile voiceHD+ jest obsługiwany przez ponad 100 terminali różnych producentów, w tym iPhone począwszy od modelu iPhone 8.
W trzecim kwartale ub. r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 2,2 proc. do 1,656 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL o 5,5 proc. do 457 mln zł. Na koniec września ub. roku telekom miał 11,425 mln klientów, o 354 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów abonamentowych zwiększyła się z 7,581 do 7,748 mln, a tych korzystających z ofert prepaidowych - z 3,49 do 3,677 mln.
Dołącz do dyskusji: Abonenci T-Mobile mogą rozmawiać w jakości HD Voice+ w połączeniach z Orange