T-Mobile zyskał 1,1 proc. wpływów i 244 tys. użytkowników, ma 30,5 tys. klientów światłowodu
W ub.r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 1,1 proc. do 6,456 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL. z 1,645 do 1,678 mld zł. Liczba klientów telekomu zwiększyła się o 244 tys. do 11,2 mln. Z internetu światłowodowego korzysta już 30,5 tys. użytkowników.
Liczba abonentów T-Mobile Polska wzrosła w ub.r. z 7,504 do 7,624 mln, a liczba klientów prepaidowych - z 3,45 do 3,574 mln. Telekom podkreśla, że miesięczny wskaźnik odejść (churn) klientów abonamentowych zmalał do rekordowo niskiej wartości 0,7 proc.
Na ofertę MagentaBiznes skierowaną do klientów firmowych klienci T-Mobile podpisali ponad 1,2 mln umów.
- Bez wątpienia w roku 2020 usługi T-Mobile znalazły się w centrum życia naszych klientów, stając się podstawą zdalnej pracy, edukacji, rodzinnej rozrywki, a nawet sposobem na funkcjonowanie całych firm. To dla nas ogromna odpowiedzialność, ale też szansa na wypracowanie bliskich relacji z klientami i zdobycie ich zaufania. Wzrost ich lojalności pokazuje, że strategia skupiona na najwyższej jakości usług i obsługi pozwoliła nam ten cel osiągnąć - komentuje Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska
30,5 tys. klientów T-Mobile korzysta ze światłowodu
Od połowy 2019 roku T-Mobile Polska oferuje internet światłowodowy (w ramach taryf Magenta 1 obejmujących też Netflixa), korzysta przy tym z sieci m.in. Orange Polska i Inea. Obecnie ta usługa jest dostępna dla ok. 3,5 mln gospodarstw domowych.
Na koniec ub.r. z internetu stacjonarnego korzystało prawie 40 tys. klientów T-Mobile, z czego 30,5 tys. z łączy światłowodowych. Operator podkreśla, że sprzedaż internetu światłowodowego w ub.r. rosła systematycznie z miesiąca na miesiąc. Obecnie firma prowadzi promocję, w ramach której dla abonentów podpisujących lub przedłużających umowę ta usługa jest darmowa do końca br.
Więcej z usług mobilnych mimo ograniczeń epidemicznych
Wpływy T-Mobile Polska z usług mobilnych zwiększyły się o 4,6 proc. do 4,18 mld zł. - Po niezwykle obiecującym rozpoczęciu roku, bardzo szybko znaleźliśmy się w obliczu wyzwania w postaci spadku przychodów z roamingu, spowodowanego ograniczeniem ruchu turystycznego oraz przed koniecznością wstrzymania działalności części naszych sklepów. W tej sytuacji duża stabilność finansowa spółki, wypracowana na przestrzeni ostatnich lat okazała się ogromnym atutem antykryzysowym. Pozwoliła nam sprawnie zaadaptować się do nowego modelu pracy, a jednocześnie kontynuować inwestycje w sieć i jakość obsługi - komentuje Juraj Andras, członek zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych.
- Podjęte działania, w połączeniu ze wzrostem bazy oraz skutecznym zaadresowaniem rosnącego zapotrzebowania na usługi cyfrowe po stronie naszych klientów, pozwoliły nam zrealizować cele finansowe - podkreśla.
- Z punktu widzenia celów biznesowych, wypracowania stabilnego wzrostu EBITDA, musieliśmy zmierzyć się z dwoma wyzwaniami: dodatkowymi nakładami, związanymi z utrzymaniem jakości sieci pod obciążeniem oraz koniecznością przestawienia praktycznie całej firmy na zdalny tryb pracy, a także niższymi przychodami z roamingu - wylicza Andreas Maierhofer.
- Tym bardziej cieszymy się, że na koniec roku nie tylko cel ten udało się zrealizować, ale nawet przeznaczyliśmy znaczą część zysku wypracowanego w czwartym kwartale na wypłatę specjalnej premii pracownikom w uznaniu ich wkładu w sukces osiągnięty w tym roku - zaznacza.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile zyskał 1,1 proc. wpływów i 244 tys. użytkowników, ma 30,5 tys. klientów światłowodu