„Święty” hitem Czwórki, serial oglądało 1,50 mln widzów
Nowy serial „Święty” oglądało średnio 1,50 mln osób. Czwórka w czasie jego emisji zajęła czwarte miejsce wygrywając m.in. z Polsatem - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Telewizyjna Czwórka fabularną produkcję „Święty” pokazywała od poniedziałku do czwartku o godz. 20.00, w okresie od 2 marca do 9 kwietnia 2020 roku. Średnia widownia premierowych odcinków nowego serialu wyniosła 1,50 mln osób. Przełożyło się to na 9,56 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 6,71 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Jeszcze wyższe wyniki „Święty” notował wśród widzów korzystających z naziemnej telewizji cyfrowej. W DVB-T 4+ udział serialu wyniósł 10,52 proc., a w DVB-T 16-49 - 7,86 proc.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 17 marca. Oglądało go 1,84 mln osób.
Czwórka w paśmie nadawania serialu zajęła czwarte miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich stacji w Polsce. Liderem tego pasma był TVN z 12,03 proc. udziału, drugie miejsce zajęła TVP2 (11,21 proc. udziału), trzecia była TVP1 (10,76 proc.), a gorzej od Czwórki z głównych stacji wypadł Polsat (6,25 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej Czwórka była szósta.
Według założeń premierowe odcinki „Świętego” w sezonie 2019/2020 miały być emitowane do wakacji. Wstrzymanie nadawania wynika z przerwania zdjęć do serialu z powodu epidemii koronowirusa. Realizująca produkcję ATM Grupa poinformowała o tym w piątek, 13 marca br. Początkowo zdjęcia miały być wstrzymane do 22 marca, ale w związku z rozwojem epidemii prace nad serialem zawieszono do odwołania.
- Ze względów na epidemię wstrzymane zostały zdjęcia na planach. Oznacza to w praktyce, że większość zamówień telewizyjnych do ramówki wiosennej nie zostanie zrealizowana w całości. Dotyczy to zwłaszcza seriali emitowanych w trybie codziennym - komentował Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy.
„Święty” to komedia obyczajowa, w której głównym bohaterem jest znany z „Policjantek i policjantów” Mikołaj Białach, grany przez Mariusza Węgłowskiego. Teraz Białach ma nową misję - po odejściu ze służby w policji został sołtysem podwrocławskiego Uroczyska, gdzie otworzył bar „Święty Mikołaj”. Pomaga pogrążonym w marazmie i zastraszonym mieszkańcom, pełniąc nieoficjalną funkcję „szeryfa”.
W serialu można zobaczyć sceny z życia małej społeczności, lokalne intrygi i kryminalne zagadki, a także osobiste perypetie bohaterów wraz z dużą dawką humoru i zwrotów akcji.
Produkcją serialu zajmuje się ATM Grupa.
Dołącz do dyskusji: „Święty” hitem Czwórki, serial oglądało 1,50 mln widzów