„Pierwsza miłość” zarobiła dla Polsatu 182,76 mln zł, serial oglądało 1,38 mln widzów
W sezonie 2019/2020 serial „Pierwsza miłość” gromadził średnio 1,38 mln widzów, minimalnie mniej niż rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Polsatu nadal była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam przedwcześnie zakończonej serii wyniosły 182,76 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 września 2019 roku do 16 kwietnia 2020 roku średnia widownia tego serialu wyniosła 1,38 mln widzów, a udział w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 11,47 proc. wśród wszystkich widzów, 15,03 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,77 proc. w grupie 16-59. „Pierwszą miłość” na antenie Polsatu oglądać można było w dni powszednie o 18.00.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Zdecydowanie najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek telenoweli pokazany 2 kwietnia br. Oglądało go 2,35 mln widzów. Tuż po zakończeniu tego odcinka Polsat wyemitował charytatywny blok „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem”, który oglądało średnio 5,94 mln widzów.
W porównaniu do poprzedniego sezonu „Pierwsza miłość” straciła 40 tys. widzów. Wówczas produkcję średnio śledziło 1,42 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 12,29 proc. w 4+, 16,23 proc. w 16-49 oraz 14,48 proc. w 16-59.
Polsat w paśmie emisji produkowanego przez ATM Grupę serialu zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie była stacja TVP1, nadająca wówczas gł. seriale „Klan” i „Korona królów”, co przełożyło się na 11,06 proc. udziału. Trzeci był TVN („Ukryta prawda”; 10,33 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. „Panorama”, „Sport telegram” i „Pogoda”; 9,20 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat wiceliderem był już TVN, który radził sobie lepiej od Jedynki.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu pokazanych w sezonie 2018/2019 wyniosły 182,76 mln zł. W poprzednim sezonie - który liczył kilkadziesiąt odcinków więcej - uplasowały się one na poziomie 234,85 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Według założeń premierowe odcinki „Pierwszej miłości” w sezonie 2019/2020 miały być emitowane do początku czerwca. Wstrzymanie nadawania wynika z przerwania zdjęć do serialu z powodu epidemii koronowirusa. Realizująca produkcję ATM Grupa poinformowała o tym w piątek, 13 marca br. Początkowo zdjęcia miały być wstrzymane do 22 marca, ale w związku z rozwojem epidemii prace nad serialem zawieszono do odwołania.
- Ze względów na epidemię wstrzymane zostały zdjęcia na planach. Oznacza to w praktyce, że większość zamówień telewizyjnych do ramówki wiosennej nie zostanie zrealizowana w całości. Dotyczy to zwłaszcza seriali emitowanych w trybie codziennym - komentował Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 10,23 proc.
Dołącz do dyskusji: „Pierwsza miłość” zarobiła dla Polsatu 182,76 mln zł, serial oglądało 1,38 mln widzów