SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Świat Wiedzy” liderem, “21. Wiek” najbardziej w dół

Liderem sprzedaży wśród miesięczników popularnonaukowych w listopadzie ub.r. został “Świat Wiedzy”. Większość tytułów zanotowało wzrosty sprzedaży ogółem, najwięcej zyskała “Wiedza i Życie”, a najwięcej stracił “21. Wiek”.

Sprzedaż ogółem ukazującego się od sierpnia 2011 roku “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie ub.r. wyniosła 191 853 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten od ukazania się niezmiennie jest liderem sprzedaży w segmencie, a jego listopadowy wynik sprzedażowy był rekordowy.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”, którego sprzedaż ogółem wzrosła jednak o 2,4 proc. do 105 932 egz.

Trzecia lokata przypadła “Focusowi Historia” (G+J Polska), który sprzedał się w listopadzie ub.r. w liczbie 37 287 egz., notując wzrost o 2,5 proc.

Największy wzrost zanotowała znajdująca się na miejscu czwartym “Wiedza i Życie” (Prószyński Media). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 3,1 proc. do 32 901 egz.  Najbardziej na minusie listopad ub.r. zakończył natomiast “21. Wiek” (Amconex) Wynik tego miesięcznika, plasującego się na pozycji piątej, zmalał o 9,3 proc. do 25 857 egz.

Od października ub.r. na rynku jest też kolejny tytuł popularnonaukowy G+J Polska - miesięcznik “Sekrety Nauki” o lżejszym charakterze tak jak “Świat Wiedzy” (więcej na ten temat). Nie został on jednak na razie zgłoszony do ZKDP, a wydawca nie ujawnia danych o wysokości jego sprzedaży.

Wirtualnemedia.pl listopad
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Świat Wiedzy 191 853 -
Focus Poznać i Zrozumieć Świat 105 932 103 468
Focus Historia 37 287 36 393
Wiedza i Życie 32 901 31 903
21. Wiek 25 857 28 514
Świat Nauki 17 933 18 043


Porównując dane z listopada ub.r. do danych z października ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 28,9 proc., zanotował “Świat Nauki” (Prószyński Media), zaś najwięcej stracił miesięcznik “Focus Historia” (16,2 proc.). 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP listopad październik
Tytuł Sprzedaż ogółem
Świat Wiedzy 191 853 165 462
Focus Poznać i Zrozumieć Świat 105 932 97 750
Focus Historia 37 287 44 479
Wiedza i Życie 32 901 30 590
21. Wiek 25 857 25 640
Świat Nauki 17 933 13 916


 

Dołącz do dyskusji: “Świat Wiedzy” liderem, “21. Wiek” najbardziej w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
spszeciff
Gołym okiem widać, że Świat Wiedzy nie ma "lżejszego charakteru" niż Focus. Po prostu artykuły są pisane bardziej zrozumiałym językiem i ciekawszym stylem. A porównywanie Sekretów Nauki do Świata Wiedzy to spore nadużycie. Sekrety to tabloid.
0 0
odpowiedź
User
luma3
Wydawnictwo świetne, godne polecenia, tylko zmiłujcie się i podajcie możliwość zamówienia przez internet numeru EXTRA !!!
0 0
odpowiedź