“Supermodelki” śledziło 700 tys. widzów
Program “Supermodelki” emitowany wiosną na antenie TVP 1 oglądało średnio 690 tys. widzów. W czasie nadawania show Jedynka przegrywała z TVN-em i Dwójką, ale była nieco lepsza od Polsatu.
Pierwsze dwa odcinki “Supermodelek” nadano w soboty o 18.20, a kolejne emitowano tego samego dnia tygodnia, ale o różnych porach między 12.00 a 13.00. Udział całej serii w rynku wyniósł 10,73 proc. w grupie 4+ i 9,62 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Finał programu nadany został wyjątkowo w niedzielę o 15.55, bowiem transmitowany był z imprezy Warsaw Fashion Street. Oglądało go 1,3 mln widzów, co dało Jedynce udział wynoszący odpowiednio 11,95 proc. i 9,35 proc.
W czasie emisji "Supermodelek" TVP 1 zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym za TVP 2, które miała 16,58 proc. udziału, emitując głównie “Smaki czasu z Karolem Okrasą”, filmy i seriale oraz TVN-em (15,54 proc., “Kuchenne rewolucje”, “Na Wspólnej”, “Szymon Majewski Show”, filmy), ale przed Polsatem (9,86 proc.; m.in. filmy, “I kto tu rządzi”, “Wzór”, “Przygody Merlina”).
Profil widowni programu pokazuje, że śledziły go najchętniej kobiety, widzowie pomiędzy 30. a 35. rokiem życia oraz po pięćdziesiątce, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim. Wpływy reklamowe z show wyniosły 2,1 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Supermodelki” poza TVP 1 można oglądać można było także za darmo w internecie w serwisie www.sophisti.tv.
W programie „Supermodelki” powstającym przy współpracy z portalem Sophisti.pl młode dziewczyny rywalizowały o kontrakt z jedną z prestiżowych agencji modelek Next i New Age Models i wyjazd do Nowego Jorku. Zwyciężczynią show została Zuzanna Brończyk. Program prowadziła Agnieszka Maciąg.
Portal Sophisti.pl planuje castingi do drugiej edycji “Supermodelek”, ale nie podaje na razie żadnych informacji na jej temat.
Widownia programu “Supermodelki” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
27-03-2010 | 18:22 | 1 578 455 | 13,93% | 12,10% |
03-04-2010 | 18:21 | 1 445 406 | 13,10% | 14,03% |
24-04-2010 | 12:40 | 428 895 | 8,67% | 5,98% |
01-05-2010 | 13:12 | 776 787 | 10,71% | 8,22% |
08-05-2010 | 12:39 | 609 238 | 12,02% | 15,29% |
15-05-2010 | 12:38 | 437 792 | 7,20% | 6,03% |
22-05-2010 | 12:37 | 443 045 | 8,74% | 7,89% |
29-05-2010 | 12:12 | 458 403 | 9,66% | 8,18% |
05-06-2010 | 12:39 | 425 606 | 9,94% | 8,03% |
12-06-2010 | 12:25 | 408 801 | 8,57% | 6,80% |
19-06-2010 | 12:36 | 547 395 | 9,27% | 8,02% |
26-06-2010 | 12:14 | 403 465 | 8,55% | 7,17% |
27-06-2010 | 15:58 | 1 026 706 | 11,95% | 9,35% |
Średnia | 692 306 | 10,73% | 9,62% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 | 1 069 262 | 16,58% |
TVN | 1 002 340 | 15,54% |
TVP 1 – Supermodelki | 692 306 | 10,73% |
Polsat | 636 134 | 9,86% |
Profil widowni show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 42,11% | 87 |
Kobiety | 57,89% | 112 | |
Wiek | 4-9 | 2,92% | 49 |
10-15 | 2,98% | 42 | |
16 - 19 | 4,45% | 77 | |
20 - 24 | 3,44% | 42 | |
25 - 29 | 5,51% | 62 | |
30 - 34 | 5,50% | 67 | |
35 - 39 | 7,41% | 104 | |
40 - 44 | 3,86% | 60 | |
45 - 49 | 6,59% | 93 | |
50 - 54 | 9,37% | 113 | |
55 - 59 | 8,90% | 117 | |
60+ | 39,08% | 200 | |
Wlk. miasta | Wieś | 44,69% | 115 |
< 50 tys. | 24,18% | 100 | |
50-100 tys. | 8,26% | 96 | |
100-200 tys. | 6,96% | 87 | |
> 200 tys. | 15,91% | 78 | |
Zawód | Top management | 6,34% | 82 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,29% | 71 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,03% | 89 | |
Emeryci | 44,84% | 180 | |
Inni | 20,50% | 63 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 54,41% | 118 |
Średnie | 29,60% | 100 | |
Wyższe | 10,10% | 88 | |
Inne | 5,89% | 45 |
Dołącz do dyskusji: “Supermodelki” śledziło 700 tys. widzów
Ciekawe co teraz pan Gadowski pokaze zamiast tych programow? Proponuje zamiast Supermodelek - Superszpiegow, zamiast Brodzik od kuchni - ABW od zachrystii, zamiast Spiewaj i Walcz - Wyspiewasz nam wszystko! I nazwe stacji tez proponuje zmienic z TVP1 na Departament Pierwszy!