SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Sukces w marketingu - najlepsze marki III RP"

20 czerwca br. w warszawskim klubie Iguana Lounge "Puls Biznesu" wręczył dyplomy i statuetki zwycięzcom konkursu "Sukces w marketingu - najlepsze marki III RP".

Najlepszymi markami okazały się: HEYAH - w opinii ekspertów rynku mediowego oraz TYMBARK w głosowaniu czytelników "Pulsu Biznesu'.

Tylko nieliczne marki się wyróżniają, tylko niektóre mają charyzmę i siłę. I to właśnie te najsilniejsze zapadają w pamięć, żyją w świadomości konsumentów. Dlatego "Puls Biznesu" przy merytorycznym wsparciu firmy doradztwa strategicznego Stratosfera i Instytutu Badawczego IQS and QUANT Group podjął się próby stworzenia listy marek, które osiągnęły największy sukces marketingowy po roku 1989.

Konkurs był podzielony na dwa etapy. W pierwszym przeprowadzono badania jakościowe i ilościowe. W badaniu jakościowym respondentami byli najlepsi specjaliści w dziedzinie marketingu. W czasie konsultacji z nimi stworzono długą listę marek, które w ciągu ostatnich 15 lat w mniejszym lub większym stopniu odniosły sukces marketingowy. W efekcie badania jakościowego powstała lista 35 marek, które zostały poddane dalszej ocenie w fazie ilościowej. W dalszej kolejności przedstawiciele instytutu badawczego IQS and QUANT Group skontaktowali się z przedstawicielami różnych branż, zajmującymi stanowiska dyrektora lub wiceprezesa ds. marketingu, brand group managera czy dyrektora generalnego. Przeprowadzono w sumie 100 wywiadów telefonicznych (badanie CATI). Każdą z badanych osób poproszono o wskazanie 3 marek, które w latach 1989-2004 odniosły największy sukces marketingowy. Respondenci mogli wybrać dowolną liczbę marek oraz dodać te, których ich zdaniem brakowało. Następnie poproszono respondentów o wskazanie 3, których sukces był dla badanych szczególnie imponujący. W ten sposób możliwe było wskazanie marek powszechnie docenianych przez marketerów oraz tych, które wydają się im najbardziej błyskotliwe. Takie rozróżnienie pozwalało określić, jak szerokie jest uznanie dla marki oraz jak jest ono głębokie.

Połączenia danych zebranych na wszystkich etapach badania dokonała firma Stratosfera, która ustaliła finalną dziesiątkę marek uwzględniając wszystkie wyniki.

Atlas, Era GSM, Frugo, "Gazeta Wyborcza", Heyah, Łaciate, Red Bull, Reserved, Tymbark i Tyskie to właśnie dziesięć marek wybranych przez ekspertów. Specjaliści docenili to co najważniejsze: siłę i wyrazistość marki. Wyróżnili najbardziej efektywne długofalowe strategie biznesowe, niestandardowe i pionierskie działania marketingowe oraz konsekwentne i długotrwałe budowanie pozycji.

W drugim etapie konkursu to czytelnicy "Pulsu Biznesu" wybierali z grona nominowanych ich zdaniem najlepszą markę. W internetowym głosowaniu, które trwało od 16 maja do 15 czerwca, wzięło udział prawie 10 000 osób. W ten sposób wyłoniono zwycięzców konkursu w dwóch równorzędnych kategoriach:

Najlepsze marki w opinii ekspertów
 rynku mediowego

Heyah - pierwsze miejsce
Frugo - drugiej miejsce
Tyskie - trzecie miejsce

Najlepsze marki zdaniem Czytelników
"Pulsu Biznesu"

Tymbark - pierwsze miejsce
Red Bull - drugiej miejsce
Atlas - trzecie miejsce.

Dołącz do dyskusji: "Sukces w marketingu - najlepsze marki III RP"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl