Stopklatka z końcem lutego zniknie z giełdy
Stopklatka złożyła pismo do Giełdy Papierów Wartościowych w sprawie wycofania z końcem lutego jej akcji z bocznego rynku giełdowego NewConnect. 99,62 proc. jej kapitału ma Kino Polska TV.
W komunikacie giełdowym Stopklatka zaznaczyła, że w miniony wtorek otrzymała od Komisji Nadzoru Finansowego zgodę na wycofanie swoich akcji z rynku giełdowego NewConnect. - KNF określiła termin, po upływie którego nastąpi wycofanie akcji na dzień 29 lutego 2020 r. - zaznaczono.
Większościowym akcjonariuszem Stopklatki jest Kino Polska TV, po tym jak w połowie 2018 roku za 32,2 mln zł kupiło od Agory 41,14 proc. akcji Stopklatki (wcześniej miało już 41,5 proc. jej kapitału). Jesienią 2018 roku nabyło kolejne pakiety jej akcji, a jesienią ub.r. ogłosiło wezwanie do sprzedaży jej akcji. Najpierw zaproponowało 6,20 zł, a w listopadzie podwyższyło tę cenę do 7 zł.
Ostatecznie Kino Polska TV w ramach wezwania przejęło 208,4 tys. akcji Stopklatki, płacąc 1,46 mln zł. W efekcie ma obecnie 11,129 mln akcji Stopklatki dających 99,62 proc. udziału w kapitale i głosach na walnym zgromadzeniu.
Do Stopklatki należy kanał o takiej samej nazwie nadawany w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. zanotował 87 252 widzów średniej oglądalności minutowej i 1,26 proc. udziału w rynku oglądalności, o 14,55 proc. więcej niż rok wcześniej.
Według wstępnych danych w ub.r. firma zanotowała wzrost przychodów reklamowych o 9,5 proc. do 30 mln zł oraz wyniku netto z 3,3 mln zł straty do 0,9 mln zł zysku.
Stopklatka jest notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2010 roku. Przez zdecydowaną większość tego okresu jej kurs wynosił kilka, maksymalnie kilkanaście zł. Do ok. 30 zł wzrósł szybko jesienią 2013 roku po przyznaniu firmie koncesji na naziemną emisję cyfrową, a w maju 2014 roku krótko wynosił nawet 63 zł.
Natomiast od połowy 2017 roku kurs wynosi poniżej 10 zł. W piątek na koniec sesji za akcję spółki płacono 6,60 zł.
Cała grupa kapitałowa Kino Polska TV w pierwszych trzech kwartałach ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 29,9 proc. do 132,9 mln zł oraz spadek zysku netto z 38,6 do 12 mln zł. Spore wzrosty wpływów i spadki straty osiągnęły Zoom TV i Stopklatka.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka z końcem lutego zniknie z giełdy