Sprzedaż tabletów w górę, Apple liderem
W IV kwartale 2013 roku globalna sprzedaż tabletów wzrosła o 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012, do 76,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Najwięcej tabletów w IV kwartale sprzedało Apple - 26 milionów. Oznacza to wzrost w ujęciu rocznym o 14 proc., co pozwoliło firmie z Cupertino zwiększyć udział w rynku o blisko 7 pkt. proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, podczas gdy dwa wcześniejsze kwartały zakończyły się dla niej spadkami.
Drugie miejsce zajął Samsung, który sprzedał prawie dwa razy więcej tabletów niż dwanaście miesięcy wcześniej (wzrost z 7,5 mln do 13,6 mln sztuk) i zanotował wzrost rynkowego udziału z 11,7 proc. do 17,7 proc.
Kolejno najwięcej tabletów w IV kwartale sprzedały firmy Amazon, Asus, Lenovo i Acer.
W całym 2013 roku na świecie sprzedano 227,1 miliona tabletów - o 1/3 więcej niż w roku 2012. Do Apple należało 33 proc. rynku, a do Samsunga - 18 proc. (wobec 10 proc. w 2012 r.).
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów w górę, Apple liderem