Tylko „Cała Ty” zwiększyła sprzedaż w I kwartale, „Claudia” straciła najwięcej
W pierwszym kwartale br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Claudia”. Zyskał tylko magazyn „Cała Ty” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 321 662 egz. Względem pierwszego kwartału 2017 roku zmniejszyła się ona o 12,56 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 241 912 egz., po spadku o 13,44 proc.
Podium uzupełniają „Dobre Rady” (Grupa Burda), których średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 17,43 proc. do 194 715 egz.
Szóste miejsce zajął magazyn „Cała Ty” (Wydawnictwo Bauer), awansujący z miejsca siódmego. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika poszła do góry o 5,58 proc. do 106 788 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei największy spadek, wynoszący 31,58 proc. do 121 055 egz., odnotowała tutaj „Claudia” (Grupa Burda). Tytuł ten w zestawieniu był piąty.
W marcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Kobiety i Życia”, wyniosła 357 056 egz., po spadku względem marca 2017 roku o 10,26 proc.
Podium uzupełniają: „Świat Kobiety” (231 477 egz.; w dół o 12,40 proc.) i „Dobre Rady” (190 401 egz.; - 19,39 proc.).
Również i tutaj jedynym wzrostem, wynoszącym 7,64 proc. do 104 371 egz., pochwalić się mogła „Cała Ty”. Także i w tym ujęciu najwięcej straciła „Claudia” - było to 45 proc. do 129 536 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Cała Ty” zwiększyła sprzedaż w I kwartale, „Claudia” straciła najwięcej