„Przyjaciółka” liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych, „Pani Domu” zyskała najwięcej
W kwietniu br. liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych była „Przyjaciółka”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Pani Domu”, z kolei najwięcej straciła „Tina” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” w kwietniu 2019 roku wyniosła 145 726 egz. i w porównaniu do kwietnia 2018 roku zwiększyła się o 0,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga była „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 11,87 proc. do 96 117 egz.
Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 58 614 egz., po spadku o 11,20 proc.
Czwartą lokatę zajęła „Pani Domu”. W badanym miesiącu ten dwutygodnik sprzedawał się średnio w liczbie 56 269 egz., notując wzrost wynoszący 11,30 proc. - największy w zestawieniu.
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Tina” - było to 15,09 proc.
Jak już informowaliśmy, Wydawnictwo Bauer w zeszłym miesiącu przejęło od Edipresse Polska dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”. Tym samym Edipresse wycofało się z segmentu magazynów poradnikowych.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółka” liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych, „Pani Domu” zyskała najwięcej