SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spotify rozpoczyna swoją największą kampanię w Polsce. Zaprosiło do niej 13 artystów

Muzyczny serwis streamingowy Spotify zaprasza 13 czołowych polskich raperów i raperek do udziału w kampanii “Czym jest rap?”. W klipie promującym wystąpią m.in. Żabson, Białas, Sokół, Young Leosia czy Malik Montana.

Jak pokazują statystyki Spotify, rap to najchętniej słuchany gatunek muzyczny w Polsce. Ostatnią piosenką, która pobiła rekord odsłuchań na platformie, był singiel Maty "Kiss cam (podryw roku)". W dniu premiery użytkownicy Spotify przesłuchali go ponad 700 tys. razy. Według serwisu popularność tego młodego artysty odzwierciedla zmianę, jaką muzyka hip hop przeszła przez ostatnie lata. Spotify przekonuje, że rap jest obecnie "najważniejszym i najbardziej wpływowym brzmieniem w Polsce".

W 2017 r. rap stanowił jedynie 11 proc. globalnie słuchanej muzyki na Spotify. Znaczący wzrost (aż o 39 proc.) nastąpił rok później, gdy magazyn "Rolling Stone" po raz pierwszy w historii ogłosił, że cztery lata temu rap zdominował wszystkie inne gatunki, jeśli chodzi o sprzedaż i liczbę odsłuchań na platformach streamingowych. Dziś rap stanowi 23 proc. wszystkich gatunków muzycznych słuchanych przez Polaków.

Zmieniają nazwę kultowej playlisty

Wśród najchętniej słuchanych artystów na Spotify w ciągu ostatnich pięciu lat - wszyscy reprezentują różne odmiany rapu. Ranking zdecydowanie zdominowało młode pokolenie raperów, którzy pięć lat temu dopiero zaczynali swoją karierę muzyczną. To pierwsza dziesiątka w kolejności: Taco Hemingway, Quebonafide, Bedoes, Lanek, Tymek, White 2115, Żabson, Mata, Young Igi i PRO8L3M. Najchętniej słuchanym rapowym kawałkiem ostatnich pięciu lat był za to "Język ciała" Tymka & Big Scythe.

W związku z ogromną popularnością wykonawców tego gatunku Spotify zmienia nazwę swojej kultowej playlisty "Generacja Hip Hop" na "RAP GENERACJA". W tej chwili to playlista numer jeden na polskim Spotify, która znajduje się na globalnej liście TOP 10 playlist rapowych. W przeciągu trzech ostatnich lat lista ta ugruntowała sobie pozycję najczęściej słuchanej playlisty w Polsce (została polubiona przez 248 tys. użytkowników).

Artyści zapytają swoją publiczność

Serwis postanowił wykorzystać popularność tego gatunku i zaprosić 13 czołowych polskich raperów i raperek do udziału w kampanii "Czym jest rap?". Spotify namówił ich, by podzielili się opinią, czym jest dla nich muzyka, którą tworzą. W filmie promującym kampanię wystąpią m.in. Żabson, Białas, Kizo, Paluch, OIO (Oki, Young Igi, Otsochodzi), Sokół, Young Leosia, Lanek, White 2115, Dziarma i Malik Montana.

- Polski rap jest niezwykle różnorodny, wielobarwny i trudny do zdefiniowania, lecz właśnie w tym tkwi jego wyjątkowość. Jako Spotify chcemy wraz z artystami odpowiedzieć na pytanie "Czym jest rap?" - mówi Mateusz Smółka, Spotify Music Team Lead w Polsce i Europie Wschodniej. - Chcemy usłyszeć wiele opinii i pokazać, jak bogaty jest to gatunek, a przede wszystkim cieszyć się rapem we wszystkich jego brzmieniach. Zależało nam, aby artyści podzielili się swoimi refleksjami, i dlatego stworzyliśmy film, który pokazuje, jak wiele odcieni ma rap.

"Czym jest rap?" to największa dotychczas realizowana kampania Spotify w Polsce w oparciu o spot z udziałem 13 artystów. Jest prowadzona z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji, m.in. reklam zewnętrznych i platform digitalowych. Artyści zapytają swoją publiczność o ich własną definicję rapu poprzez kreacje Spotify na kanałach YouTube, Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie.

W wielu polskich miastach pojawią się też murale przedstawiające poszczególnych bohaterów filmu. Wypatrywać ich można na ulicach Warszawy, Gdańska, Poznania, Krakowa i Katowic.

Ponad 400 mln użytkowników na koniec 2021 r.

W drugim kwartale tego roku Spotify zanotował 2,33 mld euro przychodu i 20 mln euro straty netto. Serwis ma obecnie na świecie 365 mln użytkowników, z czego 165 mln posiada subskrypcję premium. Liczba płacących za usługę użytkowników rok do roku wzrosła o 20 proc.

Na koniec 2021 r. grupa odbiorców Spotify może liczyć 400-407 mln internautów, z czego użytkowników premium ma być od 177 do 181 mln.

Dołącz do dyskusji: Spotify rozpoczyna swoją największą kampanię w Polsce. Zaprosiło do niej 13 artystów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
There Is No Logic
Co to są za ludzie? Ehh nie warto miec spotify, lepiej wrzucic sobei utwory na usb i właczyc shuffle
0 0
odpowiedź
User
KorbaBorba
Ale malowidła na ścianach są super, naprawdę mega Murale!!!!!!!!!!!
0 0
odpowiedź
User
Bednarek 1992
Jest Paluch to słuchalność wzrosła. Proste BOR rządzi...

0 0
odpowiedź