Spadła widownia serialu “Czas honoru”
Średnia widownia czwartej serii “Czasu honoru” wyniosła 2,17 mln widzów, czyli mniej niż śledziło nadawaną rok wcześniej trzecią odsłonę serialu. W czasie emisji produkcji Dwójka przegrała z komercyjnymi konkurentami.
Historyczny serial był nadawany w niedziele o 21.05. Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla Wirtualnemedia.pl, czwarty jego sezon zapewniał Dwójce 13,83 proc. udziału w grupie 4+ i 12,66 proc. w 16-49. To słabsze wyniki od tych, które notowała emitowana rok wcześniej trzecia odsłona “Czasu honoru”. Oglądało ją bowiem 2,44 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 15,46 proc. i 14,95 proc. (więcej na ten temat).
W czasie nadawania serialu TVP 2 zajmowała trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem był nadający “Taniec z gwiazdami” TVN, którego udział wyniósł 24,12 proc. Lepiej od Dwójki wypadł także Polsat (“Tylko muzyka, filmy; 18,71 proc.). Z TVP 2 przegrała za to siostrzana TVP 1, nadająca wtedy filmy fabularne, co dało jej raptem 9,84 proc. udziału. Wśród widzów w wieku 16-49 Dwójka też była trzecia, ale liderem był Polsat przed TVN.
Czwartą serię historycznej produkcji oglądały najchętniej kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi, mieszkańcy wsi. Wpływy reklamowe z “Czasu honoru 4” wyniosły w sumie 7 mln zł. Poprzednia edycja przyniosła 10,5 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Telewizja Polska na razie nie zdecydowała, czy powstanie kolejna edycja “Czasu honoru”. W tej chwili oceniane są pierwsze scenariusze nowych odcinków.
Widownia “Czasu honoru 4” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
04-09-2011 | 1 792 427 | 11,67% | 10,24% |
11-09-2011 | 1 921 136 | 12,78% | 11,31% |
18-09-2011 | 2 134 995 | 13,93% | 11,92% |
25-09-2011 | 2 097 357 | 13,60% | 12,32% |
02-10-2011 | 2 198 896 | 14,21% | 12,67% |
09-10-2011 | 1 852 304 | 10,79% | 11,44% |
16-10-2011 | 2 316 992 | 14,66% | 12,74% |
23-10-2011 | 2 343 521 | 14,57% | 13,84% |
30-10-2011 | 2 115 675 | 13,70% | 12,59% |
06-11-2011 | 2 218 107 | 13,63% | 12,87% |
13-11-2011 | 2 304 271 | 14,82% | 13,16% |
20-11-2011 | 2 586 367 | 16,29% | 15,46% |
27-11-2011 | 2 412 923 | 15,34% | 14,02% |
Średnia | 2 176 058 | 13,83% | 12,66% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 3 795 031 | 24,12% | 18,98% |
Polsat | 2 943 400 | 18,71% | 24,57% |
TVP 2 – Czas... | 2 176 058 | 13,83% | 12,66% |
TVP 1 | 1 548 161 | 9,84% | 8,19% |
Profil widowni “Czasu honoru”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 46,01% | 95 |
Kobiety | 53,99% | 104 | |
Wiek | 4-9 | 0,58% | 10 |
10-15 | 3,60% | 53 | |
16 - 19 | 2,63% | 47 | |
20 - 24 | 2,86% | 36 | |
25 - 29 | 3,59% | 40 | |
30 - 34 | 6,49% | 78 | |
35 - 39 | 10,20% | 138 | |
40 - 44 | 5,52% | 86 | |
45 - 49 | 11,25% | 164 | |
50 - 54 | 12,81% | 159 | |
55 - 59 | 10,70% | 138 | |
60 | 29,77% | 148 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,24% | 110 |
< 50 tys. | 22,90% | 95 | |
50-100 tys. | 7,80% | 91 | |
100-200 tys. | 6,20% | 77 | |
> 200 tys. | 19,86% | 99 | |
Zawód | Top management | 7,92% | 91 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,44% | 96 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 24,29% | 122 | |
Emeryci | 36,64% | 143 | |
Inni | 16,72% | 55 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 51,52% | 114 |
Średnie | 31,31% | 106 | |
Wyższe | 12,98% | 103 | |
Inne | 4,19% | 33 |
Dołącz do dyskusji: Spadła widownia serialu “Czas honoru”
Miasta do 200 tys. 6%, a powyżej 200 tys. raptem 20%?
Przecież to się w ogóle kupy nie trzyma i co to za dziwaczne badania?
Od dawna wiadomo, że część narodu jest tak odmóżdżona, że dla nich niedziela bez "TzG" czy sieczki Polsatu jest dniem straconym, a produkcje ambitniejsze są dla nich za trudne.
I nie opowiadajcie głupot, że to wieś i pracownicy fizyczni oglądają głównie "Czas honoru" a inteligencja nie.
Z moich obserwacji wynika, że jest akurat odwrotnie z powodu, o którym przed chwilą pisałem - właśnie dla nich to za trudne. Oni potrzebują do życia jałowej papki polsatowsko-tvnowskiej.
Oczywiście uogólniam, ale nie na taką potęgę, jak wy!