Smartfony będą po telewizorach najczęściej wykorzystywanymi urządzeniami do śledzenia mundialu
Blisko połowa użytkowników smartfonów na świecie planujących śledzić wydarzenia ze startującego właśnie piłkarskiego mundialu, zamierza w tym celu wykorzystywać swoje mobilne urządzenia - wynika z badania Interactive Advertising Bureau (IAB) i On Device Research.
Najpopularniejszym urządzeniem, z którego użytkownicy smartfonów planują korzystać w celu śledzenia piłkarskich mistrzostw świata w Brazylii, jest telewizor (63 proc.).
48 proc. badanych sięgnie po smartfona, 32 proc. skorzysta z komputera stacjonarnego lub laptopa, 24 proc. - z telewizora z dostępem do internetu (Smart TV), 18 proc. - z tabletu, a po 7 proc. - z radia i tradycyjnej komórki.
Dla 45 proc. użytkowników smartfonów głównym czynnikiem decydującym o tym, że do śledzenia mundialu będą wykorzystywać swoje mobilne urządzenia, jest możliwość sprawdzania wyników w dowolnym miejscu i czasie.
Ponadto respondenci wskazywali na takie motywacje jak możliwość oglądania transmisji meczów poza domem (30 proc.) oraz łatwość dzielenia się turniejowymi informacjami ze znajomymi (27 proc.).
Badanych zapytano także o rodzaj mobilnych reklam, która mają największą szansę przyciągnąć ich uwagę podczas mundialu. 23 proc. wskazało na zabawne reklamy, 17 proc. - na promujące interesujący ich produkt, a 16 proc. - na reklamy z udziałem ich narodowej reprezentacji piłkarskiej.
Dołącz do dyskusji: Smartfony będą po telewizorach najczęściej wykorzystywanymi urządzeniami do śledzenia mundialu