Śledztwo „Panama Papers” z nagrodą Data Journalism Award 2016 za Śledztwo Roku
Uczestniczące w śledztwie „Panama Palers” Międzynarodowe Konsorcjum Dziennikarzy Śledczych oraz ponad setka redakcji, w tym „Gazeta Wyborcza”, otrzymały nagrodę w konkursie Data Journalism Awards 2016.
„Gazeta Wyborcza” (Agora) jako jedna z ponad 100 redakcji z całego świata brała udział w dziennikarskim śledztwie pod hasłem „kwity z Panamy” dotyczącym prominentnych klientów rajów podatkowych.
Wyniki trwającego ponad rok śledztwa dziennikarskiego ujawniono w kwietniu. Śledztwo zostało rozpoczęte po wycieku 11,5 mln dokumentów z panamskiej kancelarii podatkowej Mossack Fonseca. Pochodzą one z lat 1977-2015 i wskazują, że przy udziale tej firmy z rajów podatkowych korzystało ok. 140 polityków i urzędników państwowych, a także biznesmeni, sportowcy i celebryci. Wśród nich są udziałowcy Grupy ITI Mariusz Walter i Bruno Valsangiacomo oraz Marek Profus, wydawca „Piłki Nożnej”.
Wszyscy partnerzy w projekcie „Panama Papers” otrzymali tegoroczną nagrodę Data Journalism Awards w kategorii Śledztwo Roku. Wręczenie nagród Data Journalism Awards odbyło się 16 czerwca br. w Wiedniu.
Organizatorem konkursu jest Global Editors Network, międzynarodowe stowarzyszenie skupiające szefów redakcji i organizacji pozarządowych na świecie. Do tej edycji konkursu zgłoszonych zostało 471 projektów w dziesięciu kategoriach. Finalistów wyłoniło jury, a nagrody trafiły do 12 laureatów.
Według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 152 281 egz.
Dołącz do dyskusji: Śledztwo „Panama Papers” z nagrodą Data Journalism Award 2016 za Śledztwo Roku