Skrzydlate pomysły w kampanii Red Bulla
W lutym i marcu odbyła się polska edycja globalnego konkursu Red Bull Ad Contest na stworzenie reklamy. Konkurs odbywa się co roku w innym kraju - w 2009 roku przyszła kolej na Polskę.
Opis sytuacji:
W lutym i marcu odbyła się polska edycja globalnego konkursu Red
Bull Ad Contest na stworzenie reklamy. Konkurs odbywa się co roku w
innym kraju - w 2009 roku przyszła kolej na Polskę. Kampanię
promującą konkurs zaplanował i przeprowadziła agencja nowych mediów
Media Contacts.
Zadaniem konkursowym było stworzenie kreatywnej reklamy Red
Bulla. Uczestnicy mogli przedstawiać swoje pomysły w formie
scenariuszy, filmów video, a nawet wycinanek - honorowana była
każda forma, a dzięki tak dużej dowolności prace konkursowe zyskały
na różnorodności. Uczestnicy mieli czas na nadsyłanie prac do
połowy marca. Zwycięskie pomysły zostały wyłonione w maju, a
nagrodą będzie ich realizacja i emisja w 2010 roku.
Wyzwanie:
Grupę docelową konkursu określono
jako osoby w wieku 13-29 lat. Celem mediowym było dotarcie do jak
największej liczby użytkowników z grupy docelowej, zainteresowanie
ich konkursem oraz pozyskanie jak największej liczby zgłoszeń
(zakładano uzyskanie około 500 prac konkursowych).
Realizacja:
Przyjęta strategia bazowała na wykorzystaniu dopasowanych kanałów
komunikacji oraz wygenerowaniu odpowiedniego zasięgu dla kampanii.
Kampania zasięgowa prowadzona była na portalach: o2, Interia
(młodsza grupa użytkowników: 13-20), Gazeta oraz WP (starsi
użytkownicy: 20-29).
Konkurs promowano również na portalach społecznościowych (Grono, Fotka, Korba, Epuls, Fotosik, Ajo, Aol, Pino, Streemo). Wykorzystano także targetowanie wiekowe na Naszej-Klasie.
Działania do starszych użytkowników z grupy docelowej (w wieku
20-29) przeprowadzono na serwisach tematycznych z kategorii
Art/Lifestyle/Music. Dzięki temu można było dotrzeć do osób
parających się na co dzień kreacją (freelancerów i zawodowców) - w
tym celu konkurs promowano na serwisach takich jak: media2.pl,
tv.pl, maxmodels.pl, last.fm,kafeteria.pl, tatuaze.org,
wzorytatuazy.org, swiaturody.com, cafeart.pl, dartfoto.com,
aktivpro.pl, model-klub.pl, miniclip.com, dmp3.radioparty.pl,
flog.pl, blox.pl, fotografuj.pl, cyberfoto.pl, optyczne.pl,
swiatobrazu.pl, e-kamery.pl, globart.pl, fotogalerie.pl,
fotoclub.pl, decoartel.pl, inspiracje.pl, marketing-news.pl,
mediarun.pl, brief.pl, wirtualnemedia.pl, ithink.pl, malarze.com,
swiatmarketingu.pl, sprawnymarketing.pl, reklamy.tv,
wideoporttal.pl, worldtv.pl, dobrykadr.com, itp. Ponadto, w
kampanii wykorzystano także mailingi targetowane wiekowo, oraz (na
portalu o2) - po wieku i zainteresowaniach, aby precyzyjnie trafić
do osób lubiących sztukę i kreację.
Ponadto, konkurs promowany był w Google AdWords oraz Google AdSense.
Rezultaty kampanii
Dzięki skutecznym działaniom reklamowym udało się uzyskać ponad
1500 zgłoszeń do konkursu. Całkowity zasięg kampanii opiewał na
ponad 13,6 mln Internautów, czyli aż 85% internetowej populacji. Z
reklamą RedBulla w ciągu 4 tygodni miało styczność 98% użytkowników
z grupy docelowej.
Dołącz do dyskusji: Skrzydlate pomysły w kampanii Red Bulla