Sieć Multimedia Polska nie zostanie sprzedana
Fundusze inwestycyjne, które są właścicielami sieci kablowej Multimedia Polska, zdecydowały o tym, że nie wycofają się z tej spółki. Wśród chętnych na zakup operatora wymieniano m.in. właściciela UPC Polska.
Decyzja o pozostaniu akcjonariuszy w spółce zapadła po przeprowadzeniu przez J.P. Morgan przeglądu strategicznych opcji dotyczących firmy. - Udziałowcy analizując dotychczasowy rozwój spółki, dobre perspektywy rynkowe oraz znaczące możliwości skutecznej realizacji dotychczasowej strategii rozwoju uważają, że będzie to optymalny wariant budowy wartości Multimedia Polska - głosi komunikat.
Rozmowy na temat przejęcia Multimediów prowadzono z koncernem Liberty Global, właścicielem UPC Polska, a także z czterema funduszami inwestycyjnymi (m.in. Cinven, Permira i LNK Partners). Właściciele firmy wycenili jej wartość na 1 mld euro.
Multimedia w komunikacie podała, że spółka utrzymuje szybkie tempo rozwoju swojej działalności i spodziewa się dalszego wzrostu bazy abonenckiej, przychodów oraz zysków w 2012 roku oraz znaczącej dynamiki wzrostu w roku 2013 i kolejnych latach. Spółka zamierza kontynuować inwestycje w celu jej dalszego rozwoju zarówno poprzez dalszą rozbudowę oferty usług telewizji, internetu i telefonii, konsolidację rozdrobnionego rynku dostawców kablowych i internetowych w Polsce oraz zwiększenie bazy lojalnych abonentów.
Multimedia Polska w 2011 roku miała przychody na poziomie 622,3 mln zł, a jej zysk netto wyniósł 102,2 mln zł. Na koniec I półrocza br. operator miał 808 tys. abonentów (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Sieć Multimedia Polska nie zostanie sprzedana