Serwisy TVP, „Wprost” i „Newsweeka” z rekordowymi wynikami
W czerwcu br. ze względu na piłkarskie mistrzostwa świata sekcja sportowa portalu Telewizji Polskiej zanotowała rekordową odwiedzalność. Z kolei w związku z aferą taśmową dużo zyskał serwis Wprost”, ale nie dogonił witryny „Newsweeka”, która też osiągnęła gwałtowny wzrost.
Dział sportowy portalu TVP.pl w czerwcu br. odwiedziło 2,01 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim prawie 28 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony średnio przez 16 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna znalazła się na czwartym miejscu wśród serwisów sportowych, wyraźnie ustępując sekcjom sportowym portali Onet.pl i WP.pl oraz należącemu do Grupy Gazeta.pl (Agora) serwisowi Sport.pl. Wyprzedziła za to dział sportowy Interii.
Sekcja sportowa Onetu miała 4,87 mln użytkowników, z których każdy spędził na niej przeciętnie 61 minut i 20 sekund. Zanotowała też 111 mln odsłon, o 4,4 mln mniej niż dział sportowy WP.pl.
Czołowe serwisy sportowe w czerwcu 2014 roku |
||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
zasięg |
onet.pl - sport |
4 870 080 |
111 013 751 |
01:01:20 |
22,46% |
wp.pl - sport |
4 152 744 |
115 399 765 |
00:28:06 |
19,15% |
sport.pl |
2 799 749 |
102 322 384 |
00:33:55 |
12,91% |
tvp.pl - sport |
2 010 131 |
27 969 030 |
00:16:10 |
9,27% |
interia.pl - sport |
1 414 658 |
19 665 768 |
00:15:41 |
6,52% |
Dział sportowy TVP.pl zanotował ogromne wzrosty odwiedzalności w skali miesiąca i roku. W maju br. miał bowiem jedynie 363,3 tys. użytkowników i 4,3 mln odsłon, a w czerwcu ub.r. - 393,5 tys. użytkowników i 4,2 mln odsłon. To o cztery-sześć razy mniej niż w czerwcu br. Z kolei średni czas przypadający na użytkownika wzrósł z 12:03-12:35 minuty do 16:10.
Rekordowa popularność stron sportowych TVP.pl wynika oczywiście z piłkarskich mistrzostw świata. Serwis jako jedyna polska witryna udostępniał legalnie transmisje wszystkich meczów oraz wiele dodatkowych informacji i multimediów.
Sekcje sportowe Onetu i WP.pl zanotowały po 20-30 proc. więcej użytkowników niż rok i miesiąc wcześniej. O ile strony Onetu w skali roku straciły 14 mln odsłon (11,2 proc. w dół), o tyle strony WP zyskały ich 13,1 mln (12,8 proc. w górę).
Za to na sportowym Onecie czas przypadający na przeciętnego odwiedzającego mocno wzrósł (do 61:20 minuty z 41:28 i 53:32 minuty), natomiast na Wirtualnej Polsce - nieznacznie zmalał.
Na drugiej stronie wyniki Sport.pl i sekcji sportowej Interii oraz serwisów „Wprost” i „Newsweeka”
Dołącz do dyskusji: Serwisy TVP, „Wprost” i „Newsweeka” z rekordowymi wynikami