„The Crown” niekwestionowanym hitem Netfliksa
Mimo negatywnych recenzji i krytyki ze strony brytyjskich mediów, od momentu premiery części sezonu finałowego „The Crown”, serial znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych produkcji Netfliksa.
Naszą recenzję sezonu finałowego serialu „The Crown” znajdziecie tutaj. Część pierwsza sezonu szóstego zadebiutowała 16 listopada, szybko zdobywając 11,1 mln wyświetleń w ciągu pierwszych kilku dni w serwisie Netflix. To wystarczyło, aby w tygodniu od 13 do 19 listopada uplasować się na pierwszym miejscu anglojęzycznej listy przebojów. Według serwisu Netflix nowe odcinki zajęły pierwsze miejsca w 44 krajach i znalazły się w pierwszej dziesiątce w 85. Finałowe odcinki zadebiutują 14 grudnia, co oznacza, że „The Crown” prawdopodobnie do końca roku pojawiać się będzie w pierwszej dziesiątce.
W zeszłym tygodniu na drugim miejscu znalazł się nowy stand-up Matta Rife’a „Natural Selection”. W swoim debiutanckim tygodniu odcinek specjalny osiągnął 7,4 mln wyświetleń. Na trzecim miejscu uplasowało się „Światło, którego nie widać”, które tydzień wcześniej spadło z pierwszego miejsca i uzyskało dodatkowe 5,7 mln wyświetleń. Netflix informuje, że miniserial dotarł do pierwszej dziesiątki w 93 krajach.
Jeśli mowa o filmach Netfliksa, pierwsze miejsce zajął „Zabójca” Davida Finchera, drugi tydzień z rzędu z 22,3 mln wyświetleń – zdecydowanie okazał się najczęściej oglądanym tytułem w minionym tygodniu. W ciągu zaledwie dwóch tygodni film uzyskał około 50 milionów wyświetleń, co daje mu sporą szansę na dotarcie na listę najpopularniejszych filmów wszech czasów według Netfliksa.
Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.
Dołącz do dyskusji: „The Crown” niekwestionowanym hitem Netfliksa