Serial „Komisarz Alex 8” oglądało 2 mln widzów. Krystian Wieczorek zastąpi Antoniego Pawlickiego
Ósmą serię „Komisarza Alexa” oglądało średnio 2,02 mln widzów, o 370 tys. osób mniej niż pokazywaną rok temu siódmą edycję produkcji. Serial dał TVP1 pozycję wicelidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 4,67 mln zł.
Średnia widownia premierowych odcinków ósmej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.25, w okresie od 3 września do 26 listopada br.) wyniosła 2,02 mln osób. Przełożyło się to na 13,11 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,26 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,63 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 19 listopada br. Oglądało go 2,29 mln osób.
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|||
19-11-2016 |
20:28:49 |
21:11:10 |
2 291 601 |
14,21% |
12-11-2016 |
20:29:16 |
21:13:26 |
2 290 095 |
14,27% |
05-11-2016 |
20:29:14 |
21:10:07 |
2 272 785 |
13,76% |
Dla porównania, siódmą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,39 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie 15,33 proc. w 4+ i 9,50 proc. w 16-49. Oznacza to stratę, wynoszącą 370 tys. widzów.
W paśmie nadawania „Komisarza Alexa” TVP1 była wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wówczas „Mam talent!”, a udział tej stacji wyniósł 19,40 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 („The Voice of Poland”; 12,02 proc.) oraz Polsat (filmy i mecz piłki nożnej; 11,55 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat drugi był już jednak Polsat, a dalej uplasowały się Dwójka i Jedynka.
Oglądalność „Komisarza Alexa” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVN |
2 982 059 |
19,40% |
1 136 793 |
19,05% |
1 675 247 |
18,88% |
TVP1 - Komisarz Alex 8 |
2 015 429 |
13,11% |
493 059 |
8,26% |
942 956 |
10,63% |
TVP2 |
1 847 845 |
12,02% |
766 773 |
12,85% |
1 167 381 |
13,16% |
Polsat |
1 775 068 |
11,55% |
911 658 |
15,28% |
1 172 328 |
13,21% |
Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 8” wyniosły 4,67 mln zł. Poprzednia edycja zarobiła z reklam 6,07 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja Polska zdecydowała z kontynuacji serialu, ale opiekunem tytułowego psa będzie już inny bohater. Zagra go Krystian Wieczorek, który w tej roli zastąpi Antoniego Pawlickiego.
„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.
Dołącz do dyskusji: Serial „Komisarz Alex 8” oglądało 2 mln widzów. Krystian Wieczorek zastąpi Antoniego Pawlickiego