Segment pism młodzieżowych w 2015 roku stopniał o 46 proc. „Fun Club” z największym spadkiem sprzedaży
W ub.r. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 54 847 egz. W porównaniu do 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 44,57 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmniejszyła się o 49,07 proc. do poziomu 30 229 egz. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 47,52 proc. do 24 860 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,67 proc. i wyniosła 23 072 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedały się w liczbie 133 008 egz., o 46,23 proc. mniej, niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 247 379 egz.).
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 124 506 | 54 847 | 54 847 | 168 423 | 98 952 | 98 952 |
Fun Club | 74 546 | 30 229 | 30 229 | 99 118 | 59 356 | 59 356 |
Bravo Girl | 57 232 | 24 860 | 24 860 | 89 527 | 47 374 | 47 374 |
Twist | 64 402 | 23 072 | 23 072 | 87 020 | 41 697 | 41 697 |
W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 55,68 proc. do 32 649 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.
Drugie miejsce zajął „Fun Club” (13 394 egz.; w dół o 59,33 proc.), a z czwartej na trzecią lokatę awansował „Twist” (12 814 egz.; jednak strata o 49,50 proc.).
Natomiast najwięcej stracił magazyn „Bravo Girl”, który spadł na miejsce czwarte - było to 62,20 proc. do 11 362 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 91 643 | 32 649 | 32 649 | 143 235 | 73 671 | 73 671 |
Fun Club | 54 993 | 13 394 | 13 394 | 84 945 | 32 934 | 32 934 |
Twist | 60 001 | 12 814 | 12 814 | 69 952 | 25 376 | 25 376 |
Bravo Girl | 51 984 | 11 362 | 11 362 | 69 981 | 30 055 | 30 055 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment pism młodzieżowych w 2015 roku stopniał o 46 proc. „Fun Club” z największym spadkiem sprzedaży