Samsung i Apple zyskują w oczach konsumentów marek technologicznych
Samsung i Apple otrzymały duże wotum zaufania od konsumentów - wynika z najnowszego rankingu Strategy Analytics dotyczacego preferencji marek technologicznych wśród mieszkańców USA i Europy.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy liderujący w rankingu Samsung poprawił swój wynik o 4,4 pkt., powiększając swoją przewagę nad Sony do 17 pkt. Apple zyskało w tym samym czasie 2,3 pkt. i dzięki temu zepchnęło z trzeciego miejsca w zestawieniu HP. Nieznaczne wzrosty zanotowały ponadto Panasonic i Asus.
Straciły natomiast wszystkie pozostałe oceniane marki, z czego najwięcej BlackBerry (prawie 10 pkt.) oraz Motorola i Nokia (po ponad 4 pkt.).
Ranking preferencji marek technologicznych wśród konsumentów z USA i Europy:
1. Samsung
2. Sony
3. Apple
4. HP
5. LG
6. Panasonic
7. Dell
8. Nokia
9. Philips
10. Toshiba
11. Acer
12. Sharp
13. Asus
14. Motorola
15. Sanyo
16. BlackBerry
17. Lenovo
Badanie zostało przeprowadzone przez Strategy Analytics drogą internetową w październiku 2012 r. na reprezentatywnych pod względem wieku, płci i poziomu korzystania z internetu grupach konsumentów w wieku od 15 do 74 lat. Udział w badaniu wzięło 2285 internautów z USA i 4268 z Europy.
Dołącz do dyskusji: Samsung i Apple zyskują w oczach konsumentów marek technologicznych