Rynek przeglądarek internetowych: Chrome liderem, mimo spadku
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - we wrześniu br. zanotowała spadek udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku, ale na obu wciąż jest zdecydowanym liderem.
Z danych StatCounter wynika, że we wrześniu br. Chrome miał w skali globalnej 45,58 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 46,26 proc. w sierpniu.
W tym samym czasie niewielki wzrost zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu - z 20,31 proc. do 20,46 proc., a nieznacznie stracił trzeci Firefox - z 17,5 proc. do 17,44 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (11,21 proc. - wzrost o 0,4 pkt. proc.) i Opera (1,39 proc. - spadek o 0,08 pkt. proc.).
W Polsce Chrome również zanotował spadek - z 46,41 proc. w sierpniu do 45,3 proc. we wrześniu. Zyskał na tym drugi w naszym kraju Firefox, odnotowując wzrost z 34,53 proc. do 35,52 proc.
Zdobyte miesiąc wcześniej miejsce na podium utrzymała Opera, ale jej udział zmalał z 7,61 proc. do 7,5 proc., podczas gdy czwartego Internet Explorera wzrósł z 7 proc. do 7,41 proc. Pierwszą piątkę zamyka Safari (2,01 proc. - wzrost o 0,05 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome liderem, mimo spadku