SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek płatnej telewizji: wpływy zmaleją, ale wzrośnie liczba subskrybentów

Globalny przychód z płatnej telewizji będzie w 2025 roku mniejszy niż w roku 2010 i to pomimo znaczącego przyrostu liczby subskrybentów - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.

Wartość globalnego rynku płatnej telewizji osiągnęła swój szczyt w 2016 roku, kiedy przychód sięgnął 202 mld dolarów. Według Digital TV Research, do 2025 roku spadnie on do 152 mld dolarów, a więc poziomu niższego niż chociażby w roku 2010 (175 mld dolarów). Firma badawcza odnotowuje, że zarówno w 2018, jak i w 2019 roku, wartość rynku zmalała o 9 mld dolarów.

W 2025 roku pięć największych rynków płatnej telewizji, a są to kolejno USA, Chiny, Indie, Wielka Brytania i Kanada, ma odpowiadać łącznie za 54 proc. całkowitego przychodu, w porównaniu do 62 proc. w roku 2019.

Tylko w USA wpływy mają zmniejszyć się w tym okresie o 23 mld dolarów. W Wielkiej Brytanii i Kanadzie spadki mają sięgnąć blisko 1 mld dolarów, ale w Indiach spodziewany jest wzrost o 0,8 mld dolarów.

Jednocześnie Digital TV Research przewiduje wzrost liczby subskrybentów płatnej telewizji - o 345 mln w latach 2010-2025 oraz o 34 mln w latach 2019-2025.

W 2025 roku na świecie ma być 1,06 mld subskrybentów, z czego ok. 1/3 (328 mln) mają stanowić mieszkańcy Chin. Wraz z Indiami (prognozowane 183 mln subskrybentów w 2025 roku), Państwo Środka ma kontrolować wówczas połowę globalnego rynku.

Dołącz do dyskusji: Rynek płatnej telewizji: wpływy zmaleją, ale wzrośnie liczba subskrybentów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl