Rynek mobilnych aplikacji ma być wart 17,5 mld USD w 2012 r.
Globalny rynek aplikacji na urządzenia mobilne ma być w 2012 roku wart 17,5 miliarda dolarów, w porównaniu do 4,1 miliarda dolarów w roku ubiegłym.
Tak wynika z raportu przygotowanego przez firmę konsultingową Chetan Sharma Consulting na zlecenie GetJar, reklamującego się jako drugi największy na świecie sklep oferujący aplikacje.
Oznacza to, że w roku 2012 wartość sprzedanych aplikacji ma być większa niż wartość sprzedanych na świecie płyt CD. Tę drugą Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) szacuje na 13,83 miliarda dolarów.
W latach 2009 - 2012 liczba mobilnych aplikacji pobieranych na wszelkiego rodzaju telefony komórkowe ma rosnąć rocznie średnio o 92 proc. i zwiększyć się z ponad 7 do prawie 50 miliardów.
W Europie przychód ze sprzedaży mobilnych aplikacji ma w latach 2009 - 2012 wzrosnąć z 1,5 do 8,5 miliarda dolarów, a w Ameryce Północnej z 2,1 do 6,7 miliarda dolarów.
Pod względem liczby pobieranych aplikacji liderem jest Azja, która w zeszłym roku miała 37 proc. udziału w globalnym rynku. Jednak najwięcej pieniędzy - ponad 50 proc. z całkowitej sumy - wydano na nie w Ameryce Północnej.
Z raportu wynika również, że w szybkim tempie rośnie także liczba sklepów z aplikacjami na urządzenia mobilne. W 2009 roku zwiększyła się ona o 375 proc. (z 8 do 38), a w roku bieżącym spodziewane jest pojawienie się kolejnych nowych graczy na rynku.
Z kolei ceny aplikacji mogą wahać się od 0,99 nawet do 999 dolarów, ale w ubiegłym roku cena uśredniona wyniosła 1,9 dolara. W ciągu najbliższych trzech lat ma ona zmniejszyć się o 29 proc.
Dołącz do dyskusji: Rynek mobilnych aplikacji ma być wart 17,5 mld USD w 2012 r.