Rynek magazynów dla dzieci w Polsce - liderem „Lego Legends of Chima”
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”, a drugie miejsce należało do „Lego Ninjago”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Lego Friends. Magazyn”, a najwięcej stracił „Violetta Oficjalny Magazyn”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w sierpniu 2015 roku wyniosła 64 733 egz. W porównaniu do sierpnia 2014 roku zwiększyła się ona o 19,09 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie należało do miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada), którego sprzedaż ogółem w sierpniu 2015 roku wyniosła 58 758 egz. Magazyn ten zadebiutował na rynku w styczniu br.
Podium uzupełnia magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska), który rok wcześniej był drugi. Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 52 820 egz., po spadku o 2,25 proc.
Na szóstym miejscu znalazł się magazyn „Lego Friends. Magazyn” (Media Service Zawada), którego wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 41,96 proc. do 38 021 egz. Tytuł ten w sierpniu ub.r. był siódmy.
Z kolei największy spadek, wynoszący 21,57 proc. do 33 153 egz., odnotował „Violetta Oficjalny Magazyn” (Egmont Polska). W zestawieniu spadł on z miejsca piątego na siódme.
ZKDP | sierpień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima | 69 775 | 64 733 | 64 733 | 59 875 | 54 856 | 54 356 |
Lego Ninjago | 59 950 | 58 758 | 58 758 | - | - | - |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 69 789 | 52 820 | 52 820 | 70 000 | 54 034 | 54 034 |
Mój Kucyk Pony | 58 000 | 50 260 | 50 260 | 55 000 | 42 501 | 42 501 |
Księżniczka | 55 000 | 40 080 | 40 080 | 53 000 | 42 681 | 42 681 |
Lego Friends. Magazyn | 44 789 | 38 021 | 38 021 | 49 974 | 27 277 | 26 783 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 45 000 | 33 153 | 33 153 | 60 000 | 42 272 | 42 272 |
Świnka Peppa Magazyn | 41 480 | 30 154 | 30 154 | 44 976 | 28 978 | 28 478 |
Auta | 40 000 | 25 807 | 25 807 | 43 000 | 23 032 | 23 032 |
Magazyn Mia and Me | 44 713 | 25 131 | 25 131 | 44 976 | 26 593 | 26 593 |
Magazyn MiniMini | 39 994 | 24 410 | 24 410 | - | - | - |
Kubuś i Przyjaciele | 36 000 | 17 887 | 17 887 | 43 000 | 17 058 | 17 058 |
W sierpniu 2015 roku w porównaniu do lipca 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 31,05 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska). Z kolei najwięcej stracił „Kubuś i Przyjaciele” (również Egmont Polska) - było to 33,85 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima | 69 775 | 64 733 | 64 733 | - | - | - |
Lego Ninjago | 59 950 | 58 758 | 58 758 | 59 935 | 55 398 | 55 398 |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 69 789 | 52 820 | 52 820 | 70 000 | 45 138 | 45 138 |
Mój Kucyk Pony | 58 000 | 50 260 | 50 260 | 57 200 | 38 351 | 38 351 |
Księżniczka | 55 000 | 40 080 | 40 080 | 55 000 | 38 028 | 38 028 |
Lego Friends. Magazyn | 44 789 | 38 021 | 38 021 | 49 889 | 31 398 | 31 398 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 45 000 | 33 153 | 33 153 | 50 000 | 28 727 | 28 727 |
Świnka Peppa Magazyn | 41 480 | 30 154 | 30 154 | 42 986 | 35 350 | 35 350 |
Auta | 40 000 | 25 807 | 25 807 | 40 000 | 25 001 | 25 001 |
Magazyn Mia and Me | 44 713 | 25 131 | 25 131 | - | - | - |
Magazyn MiniMini | 39 994 | 24 410 | 24 410 | - | - | - |
Kubuś i Przyjaciele | 36 000 | 17 887 | 17 887 | 38 000 | 27 040 | 27 040 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rynek magazynów dla dzieci w Polsce - liderem „Lego Legends of Chima”