SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rośnie liczba użytkowników zainteresowanych usługami online

Z badań firmy Cisco wynika, że e-usługi cieszą się coraz większą popularnością wśród internautów.

Cisco zaprezentowało wyniki ankiety dotyczącej wykorzystywania szerokopasmowego internetu i popularności usług internetowych. Badanie zostało przeprowadzone podczas dziewiątej konferencji Cisco Expo 2010 na niereprezentatywnej grupie ponad 700 przedstawicieli polskich przedsiębiorstw i administracji publicznej ze szczebla kierowniczego.

Wnioski z ankiety wskazują, że dostrzegamy coraz więcej możliwości oferowanych przez sieć, a w porównaniu z wynikami podobnej ankiety przeprowadzonej w 2008 roku, wzrosła liczba użytkowników internetu zainteresowanych korzystaniem z usług online.

Obecnie internet przestał być traktowany jedynie jako źródło informacji i ułatwienie w nawiązaniu komunikacji. Chociaż nadal czytamy wiadomości w sieci (prawie 78 proc. użytkowników), poszukujemy informacji (66 proc.) i kontaktujemy się z innymi internautami (niemal 20 proc.), wzrasta też zainteresowanie usługami online.

Coraz więcej firm i instytucji oferuje swoim klientom usługi internetowe. Wśród najpopularniejszych internauci wskazali bankowość internetową - prawie dwie trzecie ankietowanych (60 proc.) dokonuje operacji bankowych online. Wzrosła też rola e-zakupów. Co drugi ankietowany (51,3 proc.) korzysta z usług sklepów internetowych, podczas gdy w 2008 roku zainteresowanie nimi zadeklarowało jedynie 8 proc. badanych.

Z badania wynika też, że coraz większa część naszego życia przenosi się do świata wirtualnego. Prawie 3/5 ankietowanych spędza w sieci ponad 5 godzin dziennie, a kolejne 2/5 (ponad 37 proc.) – 3 godziny. Z internetu korzystamy przede wszystkim w miejscu pracy (prawie 88 proc. respondentów) i w domu (ponad 70 proc.), a prawie 22 proc. to zdalni użytkownicy.

W porównaniu z wynikami ankiety przeprowadzonej dwa lata temu, wzrosła liczba użytkowników mobilnego internetu. W 2008 roku zaledwie 14 proc. osób, które wzięło udział w badaniu, używało technologii mobilnych aby połączyć się z siecią. Większą popularnością cieszy się także wykorzystanie łączy internetowych wysokiej jakości - znakomita większość ankietowanych (ponad 90 proc.) korzysta obecnie z szerokopasmowego dostępu do sieci.

Dołącz do dyskusji: Rośnie liczba użytkowników zainteresowanych usługami online

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomik
Bez wychodzenia z domu wygodniej robić zakupy, ale czy na pewno bezpieczniej?
W sklepie zwykłym, gdy kupujemy np. komputer zawsze możemy go dokładnie przed zakupem obejrzeć, czy czegoś np. z akcesorii dodatkowych w opakowaniu nie brakuje i czy towar nie jest uszkodzony. Jeśli nie jest to możemy go zabrać od razu do domu nie czekając na łaskę kuriera kilka dni, który nam policzy dodatkowo ok 20 zł za dojazd do naszej posesji.
0 0
odpowiedź
User
smoky
wole to niz stac w kolejce do okienka bankowego i znosic nastroje innych, odkad mam getin skarbonka, nie mam oplat ani za konto ani za przelew, baa, nawet bank placi za to...ale najwazniejszy plus to oszczednosc czasu i dostep przez 24 godziny non stop
0 0
odpowiedź