Rośnie handel internetowy
Detaliczny handel internetowy konsekwentnie rośnie i osiągnie w tym roku wartość 96 mld dolarów
Detaliczny handel internetowy w USA konsekwentnie rośnie i osiągnie w tym roku wartość 96 mld dolarów. Prawie jedna trzecia z tego to e-turystyka - wynika z raportu firmy badawczej Forrester Research
Autorzy raportu twierdzą, że mimo pogorszenia atmosfery wokół biznesu internetowego po krachu sprzed trzech lat, detaliczny e-handel radzi sobie dobrze i rośnie. Ich zdaniem, internetowa sprzedaż samych tylko ofert turystyczno-podróżnych - w tym biletów lotniczych, rezerwacji hotelowych, wynajmu samochodów itp. - osiągnie w tym roku poziom 27 mld dolarów. Prognozy mówiące o 96 mld dolarów wartości tegorocznego rynku e-handlu firmowała na wiosnę także organizacja branżowa Shop.org, skupiająca e-handlowców (współpracująca przy swym raporcie także z Forresterem). Szacuje ona, że w tym roku aż 70 proc. e-sklepów osiągnie zysk operacyjny
Według Forrester Research, w czterech istotnych kategoriach towarów - sprzęcie i oprogramowaniu komputerowym, sprzedaży biletów, książkach i turystyce - już obecnie sprzedaż przez internet to 10 proc. ogólnej sprzedaży tych towarów w kraju. W innych kategoriach - zabawkach, grach wideo i elektronice użytkowej - poziom ten zbliża się już do 10 proc.
Zdaniem analityków Forrestera w roku 2008 detaliczny e-handel osiągnie za oceanem wartość prawie 230 mld dolarów i będzie to 10 proc. całej sprzedaży detalicznej w kraju. Na razie, według szacunków rządowego Departamentu Handlu - sporządzanych jednak według innej metodologii. m.in. nie uwzględniających sprzedaży biletów i rezerwacji turystycznych - detaliczny e-commerce w USA w pierwszym kwartale tego roku odpowiadał za 1,5 proc. całej sprzedaży detalicznej w kraju (rok wcześniej było to 1,3 proc.)
Dołącz do dyskusji: Rośnie handel internetowy