RMF FM utrzymuje pozycję lidera
Większy dystans między liderem RMF FM a Radiem Zet
Najnowsza fala badań SMG/KRC (sierpień - październik 2005) potwierdza niezmienną pozycję RMF FM jako lidera na polskim rynku radiowym. W przypadku wszystkich najważniejszych wskaźników słuchalności stacja dystansuje pozostałe rozgłośnie radiowe.
Udziały radia RMF FM w rynku słuchalności wyniosły w ostatniej fali badania 22,4% (w tym samym okresie ub.r. - 22,8 proc.).
Zasięg dzienny RMF FM wynosi 27%, co oznacza, że każdego dnia słucha tej stacji ponad 8 milionów słuchaczy w całej Polsce, o ponad 1,5 miliona więcej niż kolejnej stacji.
Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet 17,5 proc. udziałem w rynku (20,7 proc. rok wcześniej), na trzecim Program I Polskiego Radia z wynikiem 14,5 proc. (15,6 proc.), a na czwartym "Trójka" - 5,9 proc. (5,5 proc.).
Słuchalność stacji radiowych | ||
|
Zasięg dzienny |
Udział w rynku |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMF FM |
26,9% |
22,4% |
Radio Zet |
21,9% |
17,5% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia |
15,5% |
14,5% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia |
6,8% |
5,9% |
Radio Maryja |
3,5% |
2,1% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia |
1,2% |
0,7% |
Bis Polskie Radio |
0,9% |
0,6% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radio Wawa |
1,3% |
1,0% |
Radiostacja |
1,4% |
0,8% |
Radio TOK FM |
0,8% |
0,6% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [34] |
10,3% |
8,5% |
Audytorium 17 [17] |
7,8% |
5,4% |
Grupa AGORA [27] |
5,5% |
4,4% |
Grupa AD.POINT [11] |
2,3% |
1,5% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, sierpień 2005 – październik 2005 |
Tymczasem rośnie słuchalność radia RMF FM wśród mężczyzn w wieku od 25 do 44 lat, a więc w jednej z najbardziej atrakcyjnych pod względem komercyjnym grup docelowych. Ponad 38% mężczyzn w tym wieku każdego dnia włącza radio RMF FM i pozostaje z tą stacją średnio ponad trzy godziny. Jest to wzrost zasięgu dziennego o blisko 2% w stosunku do poprzedniej fali.
- Wynika z tego, że Panowie jeszcze chętniej wybierają najlepszą muzykę i najistotniejsze fakty, pozostając nieczułymi na nowe propozycje konkurencji - czytamy w komunikacie RMF FM.
ZASIĘG DZIENNY | |||
Mężczyźni, 25-44 lata | |||
|
czerwiec 2005 : sierpień 2005 |
lipiec 2005 : wrzesień 2005 |
sierpień 2005 : październik 2005 |
Radio RMF FM |
36,3% |
36,3% |
38,2% |
Radio Zet |
32,7% |
31,1% |
31,7% |
Polskie Radio Program 3 |
10,8% |
10,1% |
10,0% |
Polskie Radio Program 1 |
8,8% |
9,7% |
9,6% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company |
Dołącz do dyskusji: RMF FM utrzymuje pozycję lidera