SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 mocno w dół

Polskie stacje telewizyjne w styczniu br. cennikowo zarobiły z reklam minimalnie więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe Polsatu i TVP wzrosły w skali roku o kilkanaście procent, za to przychody TVP 1 i TVP 2 spadły o kilkadziesiąt procent.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych bez autopromocji były dokładnie o 0,54 proc. wyższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 0,27 proc. wyższe. Natomiast nakłady na autopromocję zmniejszyły się o 24,2 proc.

>>> Tydzień w reklamie tv: więcej na leki, Polsat w dół, TVN w górę

W skali roku najwyższy wzrost przychodów reklamowych - wynoszący prawie 150 proc. - zanotowała TV Puls. TVN 24 zarobił z reklam 29,3 proc. więcej, a AXN - 22,2 proc. więcej. Wpływy reklamowe liderujących w segmencie telewizyjnym Polsat iu TVN wzrosły o, odpowiednio, 19,5 i 15 proc., natomiast w przypadku Discovery Channel - o 18,8 proc,

>>> 14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę

Z drugiej strony MTV zarobiła z reklam tylko 41,8 proc. tego co przed rokiem, a Viva Polska - jedynie 40,7 proc. Natomiast wpływy reklamowe TVP 1 spadły w skali roku o 31,5 proc., a TVP 2 - o 26,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 I.2012I.2011
Polsat168 560 880 zł141 025 619 zł
TVN154 204 540 zł134 114 658 zł
TVP 190 814 485 zł132 551 729 zł
TVP 263 388 637 zł86 090 562 zł
Discovery Channel27 769 270 zł23 372 250 zł
AXN26 141 960 zł21 390 908 zł
TVN 2420 876 104 zł16 145 988 zł
TV 419 206 699 zł19 220 337 zł
Viva Polska17 134 760 zł42 056 595 zł
TV Puls13 826 325 zł5 544 136 zł
monitorowane stacje razem766 309 841 zł762 163 979 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją772 839 834 zł770 777 895 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja6 529 993 zł8 613 916 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 mocno w dół

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
40 i 4
Drrrrrrryń ! Tu minister kulturalny. O jak widzę bedziecie sie zbierać. Misja skonczona, wracajcie do resorciku, to sobie, wicie gabinecik figur woskowych, z abonamentu fundniemy.
odpowiedź
User
van der SAR
nie ma Badziaka nie ma kasy :D zarząd "kompetentnych" z TVP przeciez "wie" co robi - koleżka z Bauera na pewno uratuje sytuacje! Ludzie, przeciez to jest jawne działanie na szkodę spółki!
DLACZEGO NOWY ZARZĄD PODEJMUJE DECYZJE SKUTKUJĄCE DRASTYCZNYM SPADKIEM PRZYCHODÓW? MOŻE CHCE OBNIŻYĆ WARTOŚĆ TVP SA?
odpowiedź
User
@vanderSaar
TVP nie ma wartości, ponieważ jest niesprzedawalna.
odpowiedź