Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 mocno w dół
Polskie stacje telewizyjne w styczniu br. cennikowo zarobiły z reklam minimalnie więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe Polsatu i TVP wzrosły w skali roku o kilkanaście procent, za to przychody TVP 1 i TVP 2 spadły o kilkadziesiąt procent.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych bez autopromocji były dokładnie o 0,54 proc. wyższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 0,27 proc. wyższe. Natomiast nakłady na autopromocję zmniejszyły się o 24,2 proc.
>>> Tydzień w reklamie tv: więcej na leki, Polsat w dół, TVN w górę
W skali roku najwyższy wzrost przychodów reklamowych - wynoszący prawie 150 proc. - zanotowała TV Puls. TVN 24 zarobił z reklam 29,3 proc. więcej, a AXN - 22,2 proc. więcej. Wpływy reklamowe liderujących w segmencie telewizyjnym Polsat iu TVN wzrosły o, odpowiednio, 19,5 i 15 proc., natomiast w przypadku Discovery Channel - o 18,8 proc,
>>> 14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę
Z drugiej strony MTV zarobiła z reklam tylko 41,8 proc. tego co przed rokiem, a Viva Polska - jedynie 40,7 proc. Natomiast wpływy reklamowe TVP 1 spadły w skali roku o 31,5 proc., a TVP 2 - o 26,4 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
I.2012 | I.2011 | |
Polsat | 168 560 880 zł | 141 025 619 zł |
TVN | 154 204 540 zł | 134 114 658 zł |
TVP 1 | 90 814 485 zł | 132 551 729 zł |
TVP 2 | 63 388 637 zł | 86 090 562 zł |
Discovery Channel | 27 769 270 zł | 23 372 250 zł |
AXN | 26 141 960 zł | 21 390 908 zł |
TVN 24 | 20 876 104 zł | 16 145 988 zł |
TV 4 | 19 206 699 zł | 19 220 337 zł |
Viva Polska | 17 134 760 zł | 42 056 595 zł |
TV Puls | 13 826 325 zł | 5 544 136 zł |
monitorowane stacje razem | 766 309 841 zł | 762 163 979 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 772 839 834 zł | 770 777 895 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 6 529 993 zł | 8 613 916 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 mocno w dół
DLACZEGO NOWY ZARZĄD PODEJMUJE DECYZJE SKUTKUJĄCE DRASTYCZNYM SPADKIEM PRZYCHODÓW? MOŻE CHCE OBNIŻYĆ WARTOŚĆ TVP SA?