Reklama w streamingu audio rośnie jak na drożdżach. Ponad 4,8 mld dolarów w 2021 roku
W 2021 roku w USA przychody reklamowe z segmentu podcastów i streamingu audio osiągnęły poziom ponad 4,8 mld dolarów. To wzrost o 57,9 procent rok do roku. Obszar cyfrowego audio zanotował większą dynamikę wpływów z reklamy, niż takie segmenty jak wideo i media społecznościowe.
Rynek reklamy związany ze streamingiem audio rośnie dynamicznie od kilku lat. Marki chętniej przeznaczają coraz większe budżety na ten obszar treści cyfrowych, a duże platformy audio inwestują aktywnie m.in. w segment podcastów, także w sferze odpowiednich pomiarów skuteczności marketingowej.
Na reklamowej fali
Jak wynika z raportu Interactive Advertising Bureau (IAB) w 2021 r. wydatki reklamowe na streaming audio osiągnęły wartość 4,87 mld dol.
Czytaj także: Polskie Radio przygotowuje podcasty z nauką języka polskiego dla dzieci z Ukrainy
Podana kwota oznacza wzrost rok do roku o 57,9 proc., podczas gdy rok wcześniej nakłady na reklamę audio zwiększyły się o 13 proc.
Dynamika wzrostu przychodów reklamowych w tym segmencie w ub.r. przewyższyła podobne wskaźniki w takich obszarach, jak streaming wideo, media społecznościowe, wyszukiwanie i reklama display.
Według IAB lwią część wydatków reklamowych przejął streaming audio w urządzeniach mobilnych (ponad 4,13 mld dol. - 2,48 mld rok wcześniej), daleko w tyle pozostał obszar desktop (739 mln dol. - rok wcześniej 597 mln).
Zgodnie z analizami, w ujęciu całkowitych przychodów największe wpływy w ub.r. nadal generowała reklama typu search (78,3 mld dol.), a następnie reklama display (56,7 mld dol.). Na 3. miejscu znalazła się cyfrowa reklama wideo, która w 2021 r. przyniosła prawie 40 mld dol., co oznacza 51-proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
W raporcie stwierdzono również, że reklama w mediach społecznościowych była w stanie odrobić część strat odnotowanych w 2020 r. w związku z pandemią, i przynieść w ub.r. łącznie 57,7 mld dol. Jednak firmy takie jak Facebook, Meta i Snap nadal borykają się ze spadkami przychodów spowodowanymi zmianami w systemie prywatności Apple iOS, które weszły w życie w ub.r. i umożliwiają użytkownikom rezygnację ze śledzenia za pomocą m.in. plików cookies.
Czytaj także: Onet zadowolony z wyników podcastu Wojewódzkiego i Kędzierskiego
Dołącz do dyskusji: Reklama w streamingu audio rośnie jak na drożdżach. Ponad 4,8 mld dolarów w 2021 roku