„Reklama Dzieciom” po raz 22. TVP wyemituje reklamy w Wigilię
Telewizja Polska w tym roku po raz 22. zorganizuje charytatywną akcję „Reklama Dzieciom”. Kwota, którą TVP przeznaczy dla potrzebujących dzieci, zależeć będą od oglądalności specjalnego bloku reklamowego.
Blok „Reklam Dzieciom” wyemitowany zostanie w TVP1 w Boże Narodzenie, czyli 25 grudnia br., tuż po głównym wydaniu „Wiadomości”, ok. godz. 19.50. Przychody z reklam pokazanych w bloku będą zależeć od jego widowni, obliczonej na podstawie danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement. Reklamodawcy za punkt 1 GRP muszą zapłacić 10 tys. zł.
Taki sposób sprzedaży reklam w bloku charytatywnym TVP wprowadziła rok temu, wcześniej sprzedawała w nim czas reklamowy z cennika. Przez kilkanaście lat „Reklama Dzieciom” nadawana był w Wigilię i była jedynymi blokiem reklamowym tego dnia. W zeszłym roku zaszły jednak zmiany - TVP przeniosła akcję na 25 grudnia, a 24 grudnia przez cały dzień nadawała reklamy. Spoty w Wigilię będą też emitowane w tym roku.
Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP, tłumaczy, że nienadawanie reklam 24 grudnia w obecnej sytuacji abonamentowo -budżetowej TVP byłoby za dużą stratą dla spółki, przekładającą się na pogorszenie oferty programowej dla widzów. - A „Reklama Dzieciom” w pierwszy dzień Świąt sprawdziła się już znakomicie , jeśli chodzi o wysokie wpływy - mówi Rakowiecki.
TVP promować będzie charytatywny blok emitując spoty o akcji na co najmniej siedmiu swoich antenach.
W ciągu minionych 21 lat Telewizja Polska zebrała w ramach akcji „Reklama Dzieciom” ok. 20 mln zł, które przekazała ponad tysiącowi placówek wspierających najmłodszych. W samym zeszłym roku akcja przyniosła 834 tys. zł - pieniądze te trafiły do ponad 70 placówek.
Tegoroczny dochód z „Reklamy Dzieciom” podzielony zostanie między instytucje i organizacje, które złożą prawidłowo wypełniony wniosek w biurze zarządu i spraw korporacyjnych TVP do 31 grudnia br. i które następnie do udziału w środkach z akcji zakwalifikuje komisja ds. darowizn TVP.
Dołącz do dyskusji: „Reklama Dzieciom” po raz 22. TVP wyemituje reklamy w Wigilię