Raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej
Wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w I półroczu 2008 r.wyniosła 326 mln zł, czyli o ponad 14 proc. więcej w stosunku dotego samego okresu 2007 roku - wynika z danych Izby GospodarczejReklamy Zewnętrznej.
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosław drugim kwartale 2008 roku 183.123.781,00 zł i była wyższa wstosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku o 10.524.722,00 zł, tojest o ponad 6 procent (bez wydatków na reklamę na środkachkomunikacji, tak zwaną reklamę tranzytową) - wynika z danych IzbyGospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
IIkwartał roku | Sprzedażłączna | Sprzedaż wstosunku do 2008 |
2003 | 98.099.118 | - 74.499.941 |
2004 | 114.423.061 | - 58.175.998 |
2005 | 129.524.752 | - 43.074.307 |
2006 | 152.403.168 | - 20.195.891 |
2007 | 172.599.059 | - 10.524.722 |
2008 | 183.123.781 | - |
Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą w wysokości326.559.495,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tego samegookresu poprzedniego roku o ponad 14 procent (w pierwszym półroczu2007 roku kwota sprzedaży wyniosła 285.964.338,00 zł).
- Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku -planowaliśmy na początku roku wzrost sprzedaży na poziomie 15procent - komentuje najnowsze dane Lech Kaczoń, prezes IzbyGospodarcze Reklamy Zewnętrznej .
Dominujące sektory w drugim kwartale 2008 roku:
1. Żywność 16,15% (II kw. 2007: 15,23%)
2. Telekomunikacja 15,71% (II kw. 2007: 17,65%)
3. Sprzedaż 14,73% (II kw. 2007: 13,14%)
4. Rozrywka/Kultura 13,37% (II kw. 2007: 13,36%)
5. Motoryzacja/Transport 7,34% (II kw. 2007: 9,01%)
Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wyglądanastępująco:
1. Systemy telefonii komórkowej 13,30% (II kw. 2007:14,38%)
2. Sieci handlowe/hipermarkety 11,32% (II kw. 2007: 11,76%)
3. Samochody 6,09% (II kw. 2007: 6,25%)
4. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,57% (II kw. 2007:5,39%)
5. Odzież/Obuwie 5,32% (II kw. 2007: 5,43%)
- Kolejny raz możemy podkreślić, że struktura głównych i kluczowychklientów branży reklamy zewnętrznej w Polsce pozostaje niezmienna.Generują oni ponad dwie trzecie przychodów klasycznego outdooru.Jeżeli w sytuacji rozwijającego się rynku możemy jeszcze mówić otypowo klasycznych nośnikach, albowiem obok standardowych rozwijająsię również elektroniczne, pojawiające się w punktach sprzedażyoraz komunikacji miejskiej - dodaje Lech Kaczoń.
- Obok głównych klientów reklamy zewnętrznej w coraz większymstopniu zaczynają korzystać z tej formy promocji takie sektory jak:"środki osobistej pielęgnacji ciała", "finanse / marketing"(zwłaszcza banki), "wyposażenie domu i biura" oraz "usługi". Trendten pozwala naszej branży na utrzymanie zadowalającego wzrostu -podsumowuje dane Lech Kaczoń.
kategorie | I kw.'08 | II kw.'08 |
Siecihandlowe/hipermarkety/galerie | 21 252939 | 20 738092 |
Pozostałe z sektora Sprzedaż | 2 199887 | 6 236605 |
Piwo | 3 505 208 | 8 623 904 |
Napoje | 1 147 335 | 7 133 215 |
Pozostałe z sektoraŻywność | 10 782 190 | 13 809 033 |
Filmy kinowe | 2 596208 | 2 682816 |
Stacje TV | 8 833535 | 3 858649 |
Stacje radiowe | 2 010855 | 1 945861 |
Magazyny | 2 058801 | 1 637589 |
Gazety codzienne | 5 499526 | 3 813977 |
Edukacja | 756 353 | 2 547272 |
Pozostałe z sektora Rozrywka,Kultura | 4 684980 | 7 994930 |
Internet | 1 431 535 | 1 189 055 |
Systemy telefoniikomórkowej | 18 199 891 | 24 348 333 |
Telefoniastacjonarna | 1 849 420 | 2 607 508 |
Pozostałe z sektoraTelekomunikacja | 914 361 | 618 949 |
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJICIAŁA | 4 435322 | 10 196644 |
PRODUKTYZDROWOTNE/LEKI | 981 949 | 1 377 745 |
Samochody | 13 516455 | 11 146797 |
Oleje/Paliwa | 354 871 | 251 372 |
Stacje benzynowe | 69 799 | 143 291 |
Transport | 909 571 | 948 283 |
Pozostałe z sektora Motoryzacja/Transport | 1 066995 | 947 602 |
Banki | 5 181 387 | 8 386 627 |
Ubezpieczenia | 1 915 720 | 1 266 115 |
Pozostałe z sektoraFinanse/ Marketing | 1 286 740 | 1 979 643 |
Proszki do prania | 468 513 | 448 277 |
Pozostałe z sektora Domowe środkiczystości | 255 138 | 486 009 |
Akcje społecznenon-profit | 2 761 981 | 2 305 244 |
Pozstałe z sektoraBezpłatne i autopromocja | 167 281 | 135 979 |
AGD/RTV | 2 506635 | 4 723493 |
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu ibiura | 1 071534 | 1 518632 |
Biura podróży | 2 919 853 | 3 244 973 |
Usługi medyczne | 246 080 | 142 569 |
Pozostałe z sektoraUsługi | 3 412 863 | 2 585 778 |
BUDOWNICTWO | 4 059784 | 6 189953 |
PRODUKTY DLADZIECI | 0 | 447 123 |
ODZIEŻ/OBUWIE | 4 999506 | 9 748919 |
PRODUKTY DLAZWIERZĄT | 916 571 | 326 425 |
PRZEMYSŁ | 2 010 | 93 024 |
ROLNICTWO/OGRODNICTWO | 0 | 3 575 |
KAMPANIE POLITYCZNE | 4 200 | 20 990 |
NIEOKREŚLONYSEKTOR | 2 201 931 | 4 272 911 |
ŁĄCZNIE | 143 435 713 | 183 123 781 |
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland,Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawieratakże dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland,Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.
Dołącz do dyskusji: Raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej