SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rajska Cytrusówka, Lech Free i kawy Starbucks z tytułem najlepszych innowacji FMCG w Polsce 2020 NielsenIQ

Agencja badawcza NielsenIQ po raz trzeci publikuje raport Brekthrough Innovation Poland, pokazujący, które nowości odniosły sukces finansowy i konsumencki. Za najlepsze innowacje uznano m.in. pakowane kaw Starbucks, wódkę Rajska Cytrusówka (CEDC International) i piwo Lech Free (Kompania Piwowarska).

Już po raz trzeci eksperci NielsenIQ przygotowali niezależny raport o najlepszych innowacjach FMCG wprowadzonych na polski rynek, tym razem analizując nowości wypuszczone w roku pandemicznym.

Według Marka Rudka, innovation business partnera BASES NielsenIQ, "ci, którzy na innowacje w pandemii postawili, wygrali. 85% marek, których reprezentantami byli laureaci Breakthrough Innovation Poland 2020 odnotowało w ubiegłym roku wyższą dynamikę sprzedaży, niż cała kategoria, w której konkurują”.

- Pomimo wyjątkowości ubiegłego roku, w czasie rozmów z twórcami najlepszych innowacji 2020 roku powracały motywy znane nam zarówno z lat ubiegłych, jak i ogólnych doświadczeń BASES: o roli zaspokajania realnej konsumenckiej potrzeby w trakcie prac nad nowym produktem, o istotności faktycznego smaku, czy efektywności formuły, o konieczności adekwatnego wsparcia innowacji na rynku-  dodają Agnieszka Orłowska-Gawdzik i Artur Borkowski, współautorzy raportu.

Brekthrough Innovation Poland 2020: wyniki

Wyróżnienia dla najlepszych innowacji 2020 roku przyznano w 14 makrokategoriach FMCG, a laureatami tegorocznej edycji zostały:

Napoje alkoholowe: rajska cytrusówka (cytryna z mango; z limonką; z grejpfrutem; z marakują)

Piwo: Lech Free 0,0% (Marakuja i Melon; Ananas i Guawa)

Napoje gorące: kawy Starbucks (kapsułki, ziarniste i mielone)

Napoje bezalkoholowe: Żywiec Zdrój Zero Cukru (z nutą truskawki; arbuza; cytryny),

Słodycze: Knoppers baton kokosowy I orzeszki ziemne

Przekąski: Lay’s Oven Baked kurki w śmietanowym sosie Lay’s Oven Baked Kurki w śmietanowym sosie

Lody: Magnum ruby chocolate

Shelf stable i inne kategorie spożywcze: Tymbark musy warzywa-owoce

Gospodarstwo domowe: Coccolino Care środki do prania

Produkty kulinarne: Delecta mix dekoracji

Nabiał: Delma 80% maślany smak

Produkty mrożone i chłodzone: Tarczyński naturalnie parówki 100% z kurczaka

Kosmetyki kolorowe: Eveline wonder match (podkłady I pudry sypkie)

Higiena osobista: Onlybio Hair Balance

Mniejsza istotność innowacji w wygenerowanej wartości sprzedaży dotyczyła ponad dwóch trzecich (67 proc.) analizowanych kategorii, choć były takie, w których udział innowacji wzrósł i to czasem bardzo znacząco (kawa, woda, czy proszki do prania).

Zarówno z tych rozmów, jak i z analizy zwycięskich przypadków z ubiegłego roku wyłoniło się jednak kilka nowych elementów:

●    Pomimo zawirowań roku pandemicznego, zainteresowanie konsumentów naturalnością i produktami Bio i Eco jedynie wzrosło i producenci starają się odpowiedzieć na tę potrzebę

●    Koronawirus wzmocnił trendy związane ze zdrowiem, dietą i dbaniem o siebie, czego dowodem jest tak duża liczba produktów wpisujących się w ten trend na liście tegorocznych zwycięzców (bezalkoholowe piwo, musy z warzywami, woda smakowa bez cukru, czy chipsy o mniejszej zawartości tłuszczu)

●    Warto dostosować przekaz komunikacyjny do zmieniającej się rzeczywistości, by pozostał on dla konsumentów świeżym i adekwatnym (np. wykorzystanie wymuszonego przez pandemię fenomenu domowego fitnessu czy homebody economy)

●    E-commerce ma potencjał (nawet w kategoriach impulsowych), ale to wciąż melodia przyszłości, a producenci FMCG dopiero się uczą jak w pełni wykorzystać ten kanał sprzedaży

●    Przy tak różnorodnej ofercie rynkowej, kluczowe dla sukcesu nowego produktu jest zbudowanie odpowiedniej widoczności w sklepach

●    Warto wykorzystywać siłę marki i jej kompetencje w danym obszarze do rozwoju innowacji w pokrewnych kategoriach - nowe produkty pod znanymi szyldami łatwiej zyskują wiarygodność w oczach konsumentów

●    W sytuacji kryzysowej niezwykle istotna jest efektywność organizacyjna i szybkie adaptowanie się do zmieniających warunków rynkowych.

Dołącz do dyskusji: Rajska Cytrusówka, Lech Free i kawy Starbucks z tytułem najlepszych innowacji FMCG w Polsce 2020 NielsenIQ

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pijus
Mało alko dużo cukru i chemii ble
0 0
odpowiedź