PZU testuje wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji
PZU powołał zespół GPT Lab, którego zadaniem jest analiza sposobów bezpiecznego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w działaniach ubezpieczyciela oraz testowanie pierwszych pilotażowych projektów opartych o tę technologię.
Generatywna sztuczna inteligencja (GSI), w tym jej pierwszy powszechnie znany przedstawiciel – ChatGPT, to technologia pozwalająca m.in. na tworzenie kontekstowych, spójnych odpowiedzi na różne pytania i zgłoszenia. Na podstawie przesłanych wcześniej danych generatywna sztuczna inteligencja jest w stanie m.in. podsumowywać treści, analizować dostarczone materiały, odpowiadać na pytania czy wspierać użytkowników jako wirtualny asystent.
PZU ma doświadczenie w testowaniu i wdrażaniu najnowszych technologii, zatem również w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji będzie budować niezbędne kompetencje i testować możliwości wykorzystywania tego typu algorytmów w bieżącej działalności. W tym celu ubezpieczyciel stworzył zespół GPT Lab, którego głównym zadaniem jest zbieranie, analizowanie i opracowywanie pomysłów na wykorzystanie potencjału generatywnej sztucznej inteligencji, przygotowanie bezpiecznych sposobów jej testowania oraz realizacja pierwszych pilotaży rozwiązań opartych na tej technologii.
Sztuczna inteligencja w PZU
- Podczas pierwszych wewnętrznych warsztatów z udziałem przedstawicieli biznesu i IT wypracowaliśmy wiele pomysłów na wykorzystanie potencjału algorytmów generatywnej sztucznej inteligencji w PZU. Z jednej strony GSI miałaby poprawić doświadczenia naszych klientów, a z drugiej - usprawnić naszą codzienną pracę - mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. digitalizacji w Grupie PZU.
Pierwszym krokiem jest określenie bezpiecznego sposobu testowania tak innowacyjnych rozwiązań. Zadania zespołu GPT Lab będą realizowane w ramach stworzonych dla PZU, wydzielonych zasobów chmurowych wiodącego dostawcy rozwiązań tego typu. Istotne będą także odpowiedni dobór tematów i zapewnienie stałej kontroli człowieka nad wynikami działania sztucznej inteligencji. Dzięki takiemu podejściu PZU będzie realizować pierwsze eksperymenty z technologią w sposób bezpieczny, wiarygodny i z zapewnieniem najwyższych standardów regulacyjnych i etycznych.
GPT Lab jest uzupełnieniem działającego od dawna w strukturze PZU dedykowanego zespołu AI pod nazwą Fabryki Sztucznej Inteligencji (FSI), w którym specjaliści wykorzystują najnowsze osiągnięcia z zakresu AI i uczenia maszynowego do analizy terabajtów danych dostępnych w PZU.
Dołącz do dyskusji: PZU testuje wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji